Довіра студентів до політико-правового інформування в умовах освітнього середовища
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712401/
|
|
Title |
Довіра студентів до політико-правового інформування в умовах освітнього середовища
Students’ trust to provision of political and legal information in the educational environment Доверие студентов к политико-правовому информированию в условиях образовательной среды |
|
Creator |
Никоненко, Людмила Володимирівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Описано сталі комунікаційні ланки передавання інформації політико-правового змісту в освітньому середовищі ВНЗ (представники вищих інстанцій управління освітою → керівництво ВНЗ → викладачі → методисти → лідери студентського самоврядування → рядові студенти). Наведено класифікацію каналів комунікації політико-правового змісту в освітньому середовищі ВНЗ за такими опціями: офіційні/неофіційні, безпосередні/опосередковані, вербальні/невербальні, індивідуальні/групові, медійні/міжособистісні, діяльнісні/бездіяльнісні. Виявлено, що в освітньому середовищі ВНЗ респонденти найчастіше звертаються з інформаційними запитами політико-правового змісту до студентів своєї групи, а найбільшу довіру мають звичайно викладачі і студенти-одногрупники. Зафіксовано складність публічного позиціонування в студентському середовищі політико-правової позиції, коли події Революції гідності (2013–2014) студент розглядає як протиправні та антиконституційні. З’ясовано, що в студентській спільноті поширений страх стеження у віртуальному просторі з боку вітчизняних та іноземних спецслужб; щоб його подолати, студенти або взагалі уникають спілкування на політико-правову тематику, або використовують стратегію множинної самопрезентації (створюють декілька акаунтів, у тому числі анонімних). Роль викладачів як агентів інформування студентів визначено однією з найбільш значущих. Як причини такої значущості названі: 1) організаційна залежність студентів від викладачів, що зумовлює підвищену сугестивність перших, притаманну владно-підвладним стосункам; 2) матеріальна залежність студентів (отримання стипендії) від викладачів; 3) психологічна готовність студентів сприймати і відтворювати інформацію від викладачів як запорука успішного навчання та первинної професійної соціалізації. Розкрито роль навчальної групи як осередку професійної, політико-правової соціалізації студентів. Визначено, що студентська спільнота завдяки застосуванню медійних ресурсів здатна займати суб’єктну, автономну позицію в політикоправових комунікаціях у середовищі свого ВНЗ.
Nikonenko L. V. Students’ trust to provision of political and legal information in the educational environment The article describes set communication links of transmitting political and legal information in the educational environment of the higher education establishments (HEE) (representatives of the upper bodies of the education authorities → HEE administration → teachers →student self-government leaders → students). The author develops the following classification of the political and legal information communication channels: official/unofficial, direct/indirect, verbal/nonverbal, individual/group, media/interpersonal and active/passive channels. The respondents most frequently ask their fellow students for political and legal information, and they mostly trust their teachers and fellow group members. The respondents find it difficult to declare their political and legal standpoint if they consider the events of the Revolution of Dignity (2013–2014) to be illegal and anticonstitutional. The fear of being tracked in the virtual environment by the national and foreign secret services is spread among the university students. To overcome it they either avoid communication about political and legal issues or use the strategy of multiple self-representation (they create a number of accounts including the anonymous ones). The role of teachers as the agents of information for the students is one of the most significant ones. The reasons for the significance are the following: 1) organizational dependence of the students from their teachers; 2) material dependence of the students (getting a scholarship) from teacher; 3) psychological readiness of the students to receive and reproduce the information received from the teachers as a guarantee of their successful studying and primary professional socialization. The article discusses the role of a student learning group as a unit of student professional, political and legal socialization. It has been proved that thanks to media resourses, the student community is capable of taking an independent and autonomous stand in the political and legal communication within their HEE. Описаны устойчивые коммуникационные цепочки передачи информации политико-правового содержания в образовательной среде вуза (представители высших инстанций управления образованием → руководство вуза → преподаватели → методисты → лидеры студенческого самоуправления → рядовые студенты). Приводится классификация каналов коммуникации политико-правового содержания в образовательной среде вузов согласно следующим опциям: официальные/неофициальные, непосредственные/опосредованные, вербальные/невербальные, индивидуальные/групповые, медийные/межличностные, деятельностные/бездеятельностные. Установлено, что в образовательной среде вуза респонденты чаще всего обращаются с информационными запросами политикоправового характера к студентам своей группы, а наибольшим доверием пользуются обачно преподаватели и студенты-одногруппники. Зафиксирована сложность публичного позиционирования в студенческой среде политико-правовой позиции, когда события Революции достоинства (2013–2014) рассматриваются студентом как противоправные и антиконституционные. Оказалось, что в студенческом обществе распространен страх слежения в виртуальном пространстве со стороны отечественных и иностранных спецслужб; чтобы преодолеть его, студенты или вовсе избегают разговоров на политико-правовую тематику, или используют стратегию множественной самопрезентации (создают несколькио аккаунтов, в том числе и анонимных). Роль преподавателей как агентов информирования студентов признана одной из наиболее значимых. В качестве причин такой значимости названы: 1) организационная зависимость студентов от преподавателей, способствующая повышенной суггестивности первых, что присуще властно-подвластным отношениям; 2) материальная зависимость (получение стипендии) от преподавателей; 3) психологическая готовность студентов воспринимать и воспроизводить инофрмацию, полученную от преоподавателей, как условие успешного обучения и первичной профессиональной социализации. Раскрыта роль студенческой группы как ячейки профессиональной, политико-правовой социализации студентов. Установлено, что студенческое сообщество благодаря использованию медиаресурсов способно занимать субъектную, автономную позицию в политико-правовых коммуникациях в среде своего вуза. |
|
Publisher |
"Золоті ворота"
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712401/1/zb6_20_2017-Nykonenko.pdf
- Никоненко, Людмила Володимирівна (orcid.org/0000-0002-6770-0533 <http://orcid.org/0000-0002-6770-0533>) (2017) Students’ trust to provision of political and legal information in the educational environment Проблеми політичної психології, 6 (20). pp. 183-196. ISSN 2411-1449 |
|