Аналіз базових засад управління опорним закладом освітнього округу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712488/
|
|
Title |
Аналіз базових засад управління опорним закладом освітнього округу
Анализ базовых принципов управления опорным учреждением образовательного округа 67/5000 Analiz bazovykh zasad upravlinnya opornym zakladom osvitnʹoho okruhu An analysis of the basic principles of management of the educational institution of the educational district |
|
Creator |
Калініна, Л.М.
Топузов, Михайло Олегович |
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглянуто результати аналізу досвіду організації та діяльності різноманітних закладів освіти. Показано, що якість освіти та її вартість у розрахунку на одного суб’єкта навчання залежить від кількості учнів у навчальному закладі. Зазначені залежності є нелінійними, їх екстремуми, а саме мінімум вартості навчання і максимум якості освіти не збігаються, але їх зближення вказують на можливість оптимізації процесу. Результатом зазначеного може бути суттєвий і позитивний суспільний ефект – покращання якості освіти. Сформульовано деякі поради щодо інформатизації освітнього процесу та управління ним.
В статье рассмотрены результаты анализа опыта организации и деятельности различных учебных заведений. Показано, что качество образования и его стоимость в расчете на одного субъекта обучения зависит от количества учеников в учебном заведении. Указанные зависимости являются нелинейными, их экстремумы, а именно минимум стоимости обучения и максимум качества образования не совпадают, но их сближение указывают на возможность оптимизации процесса. Результатом указанного может быть существенный и положительный общественный эффект - улучшение качества образования. Сформулированы некоторые рекомендации по информатизации образовательного процесса и управления им. The article reviews the results of the analysis of the experience of the organization and activities of various educational institutions. Shown the quality of education and its cost per one subject of education are depends on the number of students in the school. These dependencies are non-linear, their extremes, as the minimum cost of teaching and the maximum quality of education do not accord, but their convergence shows the possibility of process optimization. The result of this illation can be a significant and positive social effect – improving the quality of education. Some recommendations on the informatization of the educational process and its management expressed. |
|
Publisher |
ФОП Вероцький С.В.
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712488/1/Upravlinnya_zakladom_osviti01%5B1%5D.pdf
- Калініна, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0534-6089 <http://orcid.org/0000-0003-0534-6089>) and Топузов, Михайло Олегович (orcid.org/0000-0001-7890-5959 <http://orcid.org/0000-0001-7890-5959>) (2018) 67/5000 Analiz bazovykh zasad upravlinnya opornym zakladom osvitnʹoho okruhu An analysis of the basic principles of management of the educational institution of the educational district Комп’ютер у школі та сім’ї, 3. pp. 21-27. ISSN 2307-9851 |
|