Професійне мислення фахівців як проблема професійної педагогіки
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712491/
|
|
Title |
Професійне мислення фахівців як проблема професійної педагогіки
Professional thinking of specialists as a problem of professional pedagogy |
|
Creator |
Свистун, Валентина Іванівна
Зуєва, Альона Борисівна Луговська, Еліна Михайлівна |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Здійснено сутнісний аналіз визначень науковців поняття "професійне мислення", що засвідчив його складність та багатогранність, що дає підстави стверджувати, що не існує чіткого визначення цього терміну, але можна виділити його загальні ознаки, а саме: це – процес виявлення, осмислення і розв’язання професійних завдань; діяльність, яка спрямована на розв’язання професійних задач у певній предметній галузі; відображення професійної реальності, яке здійснюється за допомогою специфічних для кожної професії прийомів вирішення професійних завдань; його результатом є вирішення професійних завдань. Акцентовано увагу на тому, що професійне мислення майбутнього техніка-механіка агропромислового виробництва, зумовлюється галузевою специфікою (багатогалузевість, сезонність, переплетення природних і техніко-технологічних процесів, розосередженість і віддаленість технічних об’єктів тощо) та функціональними особливостями його професійної діяльності в аграрній галузі. Зазначено, що вікові психофізіологічні особливості майбутніх техніків-механіків АПВ сприяють формуванню професійного мислення з першого року навчання у вищих аграрних навчальних закладах І-ІІ р. а., оскільки цей період є сензитивним для його формування. Обґрунтовано, що професійне мислення техніка-механіка агропромислового виробництва – це інтегрований багатокомпонентний процес, який має складну структуру: технічний, агротехнологічний, просторовий, оперативний, логічний, творчий компоненти. Зроблено висновок про те, що основним підходом у комплексному формуванні професійного мислення техніка-механіка агропромислового виробництва є діяльнісний, при якому діяльність розглядається як провідна і необхідна умова та основний механізм його формування та розвитку.
An in-depth analysis of the definition of "professional thinking" by scientists has been carried out, which proves its complexity and versatility, which gives grounds to assert that there is no clear definition of this term, but it is possible to single out its general features, namely: it is a process of revealing, comprehension and solving. professional tasks; activity aimed at solving professional tasks in a certain subject area; reflection of professional reality, which is carried out with the help of professional-specific tasks for each profession; his result is the solution of professional tasks. The emphasis is placed on the fact that the professional thinking of the future technicians-mechanics of agro-industrial production is conditioned by sector specificity (multidiscipline, seasonality, interweaving of natural and technological processes, distraction and remoteness of technical objects, etc.) and functional features of its professional activities in the agrarian sector. It is noted that the age-old psycho-physiological peculiarities of the future technicians-mechanics of agro-industrial production promote formation of professional thinking from the first year of study in higher agricultural educational institutions, since this period is sensitive to its formation. It is substantiated that professional thinking of technicians-mechanics of agro-industrial production is an integrated multicomponent process that has a complicated structure: technical, agrotechnological, spatial, operational, logical, creative components. It is concluded that the main approach in the complex formation of professional thinking of technicians-mechanics of agro-industrial production is activity, in which activity is considered as the leading and necessary condition and the main mechanism of its formation and development. |
|
Publisher |
Вид-во Євенок О. О.
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712491/1/mono2.pdf
Свистун, Валентина Іванівна, Зуєва, Альона Борисівна and Луговська, Еліна Михайлівна (2017) Professional thinking of specialists as a problem of professional pedagogy Вид-во Євенок О. О., м. Житомир, Україна, pp. 298-319. ISBN 978-617-7607-14-3 |
|