Запис Детальніше

Стан і перспективи програмотворення: дидактико-методичні аспекти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705659/
 
Title Стан і перспективи програмотворення: дидактико-методичні аспекти
The condition and prospects of the syllabus compiling: didactics-methodical aspects
 
Creator Бондаренко, Неллі Володимирівна
Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті обґрунтовано зміни й уточнення, внесені до програми з української мови для 10–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання. Закцентовано увагу на необхідності створення окремої теорії програмотворення, оскільки саме в програмі імпліцитно закладаються визначальні параметри якісного сучасного підручника. Зроблено висновки щодо стану, викликів і перспектив програмотворення, а також застереження щодо структурних ризиків для дер¬жавної мови у зв’язку з переходом школи на 12-річний термін навчання.
The article substantiates the changes and detailing to the Ukrainian Language and Literature Syllabus for the 10lh –11lh forms at schools with Russian as the language of tuition. It emphasizes the urgent need to outline a separate theory of syllabus compiling, as far as it is the syllabus, which holds the basic parameters of a quality textbook. It also concludes on the situation, challenges and perspectives of syllabus compiling, and stipulates on structural risks at official language acquisition in case of introduction of prolonged schooling.
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705659/1/BNV%20KSV%20DTiP%202016.pdf
- Бондаренко, Неллі Володимирівна and Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2016) The condition and prospects of the syllabus compiling: didactics-methodical aspects Дидактика: теорія і практика. pp. 25-33.