Запис Детальніше

Особливості фольклорної трансформації в оркестровій творчості Л.Колодуба на основі аналізу Симфонії № 3 «В стилі українського бароко»

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24860/
 
Title Особливості фольклорної трансформації в оркестровій творчості Л.Колодуба на основі аналізу Симфонії № 3 «В стилі українського бароко»
Особенности фольклорной трансформации в оркестровом творчестве Л.Колодуба на основе анализа Симфонии № 3 «В стиле украинского барокко»
Features of folklore transformation in the orchestral oeuvre of L. Kolodub based on the analysis of Symphony No. 3 "In the style of the Ukrainian Baroque"
 
Creator Макаренко, Лідія Петрівна
 
Subject РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Мета роботи – здійснити дослідження особливостей фольклорної трансформації в оркестрової творчості Л.Колодуба на основі музикознавчого аналізу Симфонії № 3 «В стилі українського бароко». Методологія
дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного та теоретичного методів. Зазначений
методологічний підхід дозволяє здійснити аналіз симфонії через призму індивідуальної манери творчого мислення Л.Колодуба та стильових особливостей українського фольклорного мелосу. Наукова новизна проявляється у виявленні характерних стильових ознак та авторських методів переосмислення фольклору в оркестровій музиці композитора на основі музикознавчого аналізу Симфонії № 3 «В стилі українського бароко».
Висновки. Специфічні риси засвоєння композитором фольклору в Симфонії №3 «В стилі українського бароко»
відображається, у тому, що автор не звертається до архаїчних пластів музичного фольклору, а творчо переосмислює здобутки зарубіжної та української музики епохи бароко. За допомогою сучасних засобів оркестрового письма (сонористика, алеаторика, атональність, та ін.) відтворює епоху в її історичному контексті. Симфонії притаманна яскрава картинна зображальність, що підпорядковується програмному змісту композиції. У результаті поєднання барокових і сучасних форм художнього мислення у творі виникає нова інтегративна
єдність, яку важко укласти у звичну класифікаційну рубрику стилю.
Цель работы – провести исследование особенностей фольклорной трансформации в оркестровой
творчестве Л.Колодуба на основе музыковедческого анализа Симфонии № 3 «В стиле украинского барокко».
Методология исследования заключается в применении сравнительного, историко-логического и теоретического методов. Указанный методологический подход позволяет провести анализ симфонии через призму индивидуальной манеры творческого мышления Л.Колодуба и стилевых особенностей украинского фольклорного
мелоса. Научная новизна проявляется в выявлении характерных стилевых признаков и авторских методов переосмысления фольклора в оркестровой музыке композитора на основе музыковедческого анализа Симфонии
№ 3 «В стиле украинского барокко». Выводы. Специфические черты усвоения композитором фольклора в
Симфонии №3 «В стиле украинского барокко» отражается в том, что автор не обращается к архаическим пластам музыкального фольклора, а творчески переосмысливает достижения зарубежной и украинской музыки эпохи барокко. С помощью современных средств оркестрового письма (сонористика, алеаторика, атональность
и др.) воспроизводит эпоху в ее историческом контексте. Симфонии присуща яркая картинная изобразительность, что подчиняется программному содержанию композиции. В результате сочетания барочных и современных форм художественного мышления в произведении возникает новое интегративное единство, которое трудно уложить в привычную классификационную рубрику стиля.
Purpose of the article is studying the peculiarities of folklore transformation in the orchestral oeuvre of L.
Kolodub by the musicological analysis of Symphony No. 3 "In the style of the Ukrainian Baroque." The methodology
of the study involves applying comparative, historicalogical and theoretical methods. This methodological approach
allows analyzing the symphony through the prism of the individual manner of L. Kolodub creative thinking and the
style features of Ukrainian folk melodies. Scientific novelty is manifested in the identification of characteristic stylistic
features and author's methods of rethinking folklore in the composer's orchestral music by the musicological analysis of
Symphony No. 3 "In the style of the Ukrainian Baroque." Conclusions. Specific features of the composer's mastery of
folklore in Symphony No. 3 "In the style of the Ukrainian Baroque" are reflected in the fact that the author does not
address the archaic layers of musical folklore, but creatively reinterprets the achievements of the foreign and Ukrainian
music of the Baroque period. With the help of modern means of orchestral writing (sonorism, aleatory, atonality, etc.)
he reproduces the era in its historical context. The symphony is characterized by vivid pictorial representativeness,
which obeys the program content of the composition. As a result of combining baroque and modern forms of artistic
thinking, a new integrative unity appears in work, that can hardly be compartmentalized under the general style classification.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24860/1/L_Makarenko_MV_KFM_1_2018_IM.pdf
Макаренко, Лідія Петрівна (2018) Особливості фольклорної трансформації в оркестровій творчості Л.Колодуба на основі аналізу Симфонії № 3 «В стилі українського бароко» Міжнародний вісник: культурологія, філологія, музикознавство. (1). с. 150-155. ISSN 2312-4679