Запис Детальніше

Концепція підготовки майбутніх фахівців у галузі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24863/
 
Title Концепція підготовки майбутніх фахівців у галузі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі
Концепция подготовки будущих специалистов в области специального образования к профессиональной деятельности в инклюзивной образовательной среде
Concept of training future specialists in the field of special education to professional activities in the inclusive educational environment
 
Creator Мартинчук, Олена Валеріївна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті висвітлено концепцію підготовки майбутніх фахівців у галузі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі, розроблення і реалізація якої обумовлені соціальними замовленнями суспільства на педагога, здатного забезпечити якісну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, їхніх батьків та педагогів в інклюзивних навчальних закладах.
В статье рассматривается концепция подготовки будущих специалистов в области специального образования к профессиональной деятельности в инклюзивной образовательной среде, разработка и реализация которой обусловлены социальным заказом общества на педагога, способного обеспечить качественную поддержку детей с особыми образовательными потребностями, их родителей и педагогов в инклюзивных учебных заведениях.
The article deals with the concept of training future specialists in” the field of special educa:
professional activities in the inclusive educational space, the development and implementation of which
stipulated by social orders of a society for a teacher capable of providing quality support for children with
special educational needs, their parents and teachers in inclusive educational institutions.
The content of the concept is disclosed in accordance with the following components: meaningful
fragments of objective reality in their historical development; agreed terms that became key in developi ,
concept; revealed the most significant contradiction, the solution of which is aimed at the concept; the general idea of the concept; general terms of the concept; methodological principles of the concept; ways of
set tasks within the framework of the concept implementation.
The concept of training a special teacher for inclusive education of children with special educational
needs, presented in the article, was created in order to respond to the challenges that today faced by Ukrainian
higher education institutions that are training specialists in the specialty 016 Special Education.
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24863/1/O_Martynchuk_KPMFGSOPDIOS_KSPKIO.pdf
Мартинчук, Олена Валеріївна (2018) Концепція підготовки майбутніх фахівців у галузі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі Збірник наукових праць Хмельницьного інституту соціальних технологій Університету "Україна". с. 49-53.