Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку. Розвиток особистісної сфери» для 1-4 спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712599/
|
|
Title |
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку. Розвиток особистісної сфери» для 1-4 спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти
Correction-development work program "Correction of development. The development of the personal sphere" for 1-4 special classes for children with mental retardation of institutions of general secondary education |
|
Creator |
Бабяк, О. О.
Баташева, Наталія Іванівна Орлов, О. В. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Програма з корекційно-розвиткової роботи для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку» спрямована на розвиток особистості, корекцію соціо-емоційної, вольової, мотиваційної сфер молодших школярів із затримкою психічного розвитку та на досягнення психологічного здоров’я в цілому. Передбачається, що реалізація психокорекційного змісту програми на етапі навчання у початковій школі буде сприяти створенню відповідних умов для дозрівання психологічних компонентів навчальної діяльності. Важливо враховувати, що саме емоційні та особистісно-мотиваційні особливості впливають на пізнавальну діяльність дитини і є фундаментом для ефективного засвоєння і використання знань.
The program for correctional development work for children with mental retardation "Correction of development" is aimed at the development of personality, correction of socio-emotional, volitional, and motivational spheres of junior schoolchildren with a delay in mental development and on achieving psychological health in general. It is assumed that the implementation of the psycho-correction content of the program at the stage of training in primary school will facilitate the creation of appropriate conditions for maturation of the psychological components of educational activities. It is important to take into account what it is emotional and personality-motivational features affect the cognitive activity of the child and is the foundation for effective assimilation and use of knowledge. |
|
Date |
2018
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712599/2/%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20_%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D1%84%D0%B5.pdf
- Бабяк, О. О., Баташева, Наталія Іванівна (orcid.org/0000-0002-2685-2258 <http://orcid.org/0000-0002-2685-2258>) and Орлов, О. В. (2018) Correction-development work program "Correction of development. The development of the personal sphere" for 1-4 special classes for children with mental retardation of institutions of general secondary education [Teaching Resource] (Unpublished) |
|