Попередження дислексій у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705558/
|
|
Title |
Попередження дислексій у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку
Prevention of dyslexia for children with impaired speech development Предупреждение дислексий у детей с нарушениями речевого развития |
|
Creator |
Ільяна, Валентина Михайлівна
|
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages |
|
Description |
У навчально-методичного посібнику представлено сучасні погляди на процес читання в структурі писемного мовлення, розглянуто особливості опанування навички читання дітьми з порушенням мовленнєвого розвитку (ПМР), а також психолінгвістичні основи успішного оволодіння навичкою читання. Репрезентовані підходи до вивчення означеної проблеми зосереджено та розглядаються з позицій психолінгвістичного підходу, де основою успішного подолання порушення є визначення його глибинного механізму. Вихідним положенням стає психолінгвістична структура читання, на основі якої вибудувано методику діагностики та корекції стану сформованості психолінгвістичних компонентів читання у старших дошкільників з порушеннями мовленнєвого розвитку. Обґрунтовано методику діагностики, розкрито напрямки та зміст обстеження. Представлено поетапну систему корекційного впливу, спрямовану на формування зорових та слухових функцій і операцій, розроблену з урахуванням первинної ланки порушень та найбільш збережених психологічних структур. Представлена у навчально-методичному посібнику психолінгвістична модель визначення стану сформованості готовності дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку до оволодіння читання у школі, а також корекція виявлених порушень компонентів психологічної структури писемного мовлення дозволяють втілити диференційований підхід до попередження стійких порушень писемного мовлення у дошкільників із різною базовою патологією (дислалія, дизартрія, ринолалія, алалія та заїкання). Посібник адресовано логопедам та вихователям дошкільних навчальних закладів для дітей з порушеннями мовлення, а також може бути використаний у системі післядипломної освіти працівників дошкільних навчальних закладів для дітей з порушеннями мовлення. In teaching aids presented current views on reading process in the structure of writing, the peculiarities master the reading skills of children with infringement of speech (PMR) and psycholinguistic foundations for successful mastery of skills reading. Approaches to the study represented definite problem concentrated and treated from the standpoint of psycholinguistic approach where paramount in overcoming abuse is to determine its depth mechanism. Starting position is Psycholinguistic structure reading on which is built the methodology of diagnosis and correction of forming components psycholinguistic reading in older preschool children with impaired speech development. grounded method of diagnosis, revealed the direction and content inspection. presented phased correctional system impact, aimed at shaping the visual and auditory functions and operations developed with the primary violations and best preserved psychological structures. Presented in Textbook Psycholinguistic model determine the state of formation of readiness older children preschool children with impaired speech development to master reading at school and correction of identified violations components psychological structure of writing translates differentiated approach to the prevention of persistent violations of writing speech in preschool children with different basic pathology (dyslalia, dysarthria, nasality, alalia and stuttering). Manual is intended for speech therapists and teachers preschool schools for children with speech disorders, and may be used in the system of postgraduate education of preschool schools for children with speech disorders. В учебно-методического руководства представлены современные взгляды на процесс чтения в структуре письменной речи, рассмотрены особенности овладение навыками чтения детьми с нарушением речевого развития (ПМР), а также психолингвистических основы успешного овладения навыком чтения. Представлены подходы к изучению этой проблемы сосредоточено и рассматриваются с позиций психолингвистических подхода, где основой успешного преодоления нарушения является определение его глубинного механизма. Исходным положением становится психолингвистическая структура чтения, на основе которой построено методику диагностики и коррекции состояния сформированности психолингвистических компонентов чтения в старших дошкольников с нарушениями речевого развития. обоснованно методику диагностики, раскрыто направления и содержание обследования. представлены поэтапную систему коррекционного воздействия, направленную на формирование зрительных и слуховых функций и операций, разработанную с учетом первичного звена нарушений и наиболее сохранившихся психологических структур. Представлена в учебно-методическом пособии психолингвистическая модель определения состояния сформированности готовности детей старшего дошкольного возраста с нарушениями речевого развития к овладению чтения в школе, а также коррекция выявленных нарушений компонентов психологической структуры письменной речи позволяют воплотить дифференцированный подход к предупреждению устойчивых нарушений письменной речи у дошкольников с разной базовой патологией (дислалия, дизартрия, ринолалия, алалия и заикание). Пособие адресовано логопедам и воспитателям дошкольных учебных заведений для детей с нарушениями речи, а также может быть использован в системе последипломного образования работников дошкольных учебных заведений для детей с нарушениями речи. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705558/1/%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
Ільяна, Валентина Михайлівна (orcid.org/0000-0001-5208-8399 <http://orcid.org/0000-0001-5208-8399>) (2014) Prevention of dyslexia for children with impaired speech development Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished) |
|