Запис Детальніше

Дидактичні умови забезпечення якості знань з природознавства у розумово відсталих учнів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712698/
 
Title Дидактичні умови забезпечення якості знань з природознавства у розумово відсталих учнів
Didactic of a condition of maintenance of quality of knowledge on natural study at mentally retarded pupils
 
Creator Блеч, Г.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Київ, 2007.
Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми підвищення ефективності навчання розумово відсталих учнів, яка вирішувалась на основі визначення дидактичних умов забезпечення якості знань з природознавства. В основу таких умов покладається добір засобів педагогічного впливу (змісту, методики, організаційних форм навчання) з метою диференційованого та системного формування у школярів знань за їх якісними показниками.Розкрито зміст понять „навчання” (його цілі, завдання, функції та компоненти), „якість знань” та „якісні характеристики знань”, визначено сутність цих понять щодо розумово відсталих дітей.Розроблено систему діагностичних завдань для вивчення у розумово відсталих учнів природничих знань за їх якісними характеристиками.
Вивченно особливості та рівні природничих знань в учнів допоміжної школи за основними їх якісними показниками: повнотою, адекватністю, усвідомленістю, системністю, дієвістю. Конкретизовано та уточнено показники, критерії та рівні знань (загальні та за визначеними якісними показниками) щодо природничого матеріалу.
Визначені та експериментально апробовані дидактичні умови забезпечення якості знань у розумово відсталих учнів з природознавства на основі формування їх якісних характеристик.
Scientific thesis for a candidate’s degree in pedagogical sciences, speciality 13.00.03 – correctional pedagogy. – The Institute of Special Pedagogy of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 2007.
The thesis contains results of a theoretical-experimental research of a problem of increasing of mental retarded pupils education which was solved on the basis of definition of didactic conditions of maintenance of knowledge on natural study. In a basis of such conditions is the choice of means of pedagogical influence (the content, technique, and organizational education forms) with the purpose of the differentiated and system formation of knowledge at pupils on their quality indicators.
The content of concepts "education" (its purposes, tasks, functions, and components), "quality of knowledge" and "qualitative characteristics of knowledge" is opened. It is determined essence of these concepts in relation to mentally retarded children.
The system of diagnostic tasks for studying naturalists' knowledge under their qualitative characteristics at mentally retarded pupils is developed.
The author studied characteristics and naturalists' knowledge at pupils of auxiliary school on their basic parameters: to completeness, adequacy, sensibleness, effectiveness of knowledge. It has been concretized and specified parameters and levels of knowledge (the general and on the certain quality indicators) concerning a naturalists' material.
 
Date 2007
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712698/1/aref%20%D0%91%D0%BB%D0%B5%D1%87%20%D0%93.%D0%9E..pdf
- Блеч, Г.О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>) (2007) Didactic of a condition of maintenance of quality of knowledge on natural study at mentally retarded pupils Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.