Запис Детальніше

Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712759/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions
Засоби доповненої реальності у навчанні фізики у вищих технічних навчальних закладах
 
Creator Hruntova, T.V.
Yechkalo, Yu.V.
Striuk, A.M.
Pikilnyak, A.V.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
53 Physics
 
Description Research goal: the research is aimed at theoretical substantiation of applying the augmented reality technology and its peculiarities at higher technical educational institutions. Research objectives: the research is to solve the problems of determining the role and place of the technology in the educational process and its possible application to physics training. Object of research: teaching physics to students of higher technical educational institutions. Subject of research: the augmented reality technology as a component of the training process at higher educational institutions. Research methods used: theoretical methods include analysis of scientific and methodological literature; empirical methods include studying and observation of the training process. Research results: analysis of scientific publications allows defining the notion of augmented reality; application of augmented reality objects during laboratory practical works on physics is suggested. Main conclusions. introduction of the augmented reality technology in the training process at higher technical educational institutions increases learning efficiency, facilitates students’ training and cognitive activities, improves the quality of knowledge acquisition, provokes interest in a subject, promotes development of research skills and a future specialist’s competent personality.
Мета дослідження: дослідження спрямоване на теоретичне обґрунтування застосування технології доповненої реальності та її особливостей у вищих технічних навчальних закладах. Цілі дослідження: дослідження полягає у вирішенні проблем визначення ролі та місця технології в навчальному процесі та її можливому застосуванні у навчанні фізики. Об'єкт дослідження: викладання фізики студентам вищих технічних навчальних закладів. Предмет дослідження: технологія доповненої реальності як складова навчального процесу у вищих навчальних закладах. Використані методи дослідження: теоретичні методи включають аналіз наукової та методичної літератури; емпіричні методи включають вивчення та спостереження навчального процесу. Результати досліджень: аналіз наукових публікацій дозволяє визначити поняття доповненої реальності; запропоновано застосування об'єктів доповненої реальності під час лабораторних робіт з фізики. Основні висновки. Впровадження технології доповненої реальності у навчальний процес у вищих технічних навчальних закладах підвищує ефективність навчання, полегшує навчання та пізнавальну діяльність студентів, підвищує якість набуття знань, викликає інтерес до предмету, сприяє розвитку дослідницьких навичок та компетентності майбутнього спеціаліста.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712759/1/paper04.pdf
- Hruntova, T.V. (orcid.org/0000-0001-6775-6361 <http://orcid.org/0000-0001-6775-6361>), Yechkalo, Yu.V. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>), Striuk, A.M. (orcid.org/0000-0001-9240-1976 <http://orcid.org/0000-0001-9240-1976>) and Pikilnyak, A.V. (orcid.org/0000-0003-0898-4756 <http://orcid.org/0000-0003-0898-4756>) (2018) Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 33-40. ISSN 1613-0073