Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712770/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/ |
|
Title |
Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons
Розвиток ключових компетентностей засобами доповненої реальності на CLIL-уроках |
|
Creator |
Merzlykin, O.V.
Topolova, I.Yu. Tron, V.V. |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.94 Simulation 373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Using of new learning and IC technologies is necessary for effective learning of modern students. Their specific educational needs are: using of mobile ICTs, collaboration, challenging tasks and entertainment. Appropriate learning environment should be created to satisfy all these demands. It ought to deal with cloud-based technologies (for 24/7 access, individual and group work according to a personal schedule), augmented reality (for creating of firm links between real and virtual objects), content and language integrated learning (for immersion in an additional language and creation challenging groups and personal tasks in language and non-language subjects). Using these technologies in complex provides social and ICT mobility and creates positive conditions for developing 9 of 10 key competencies. The paper deals with the features, problems and benefits of technologies’ implementation in secondary schools. To sum up, in spite of all difficulties, this environment helps students to get some practical experience in using foreign languages and understanding abstract nature concepts; to develop language and research competencies and to remain motivated (and self-motivated) in learning Science and English.
Використання нових навчальних та технологічних технологій необхідне для ефективного навчання сучасних студентів. Їхні специфічні освітні потреби: використання мобільних ІКТ, співпраця, складні завдання та розваги. Для задоволення всіх цих вимог слід створити відповідне навчальне середовище. Це повинно мати справу з хмарними технологіями (для 24/7 доступу, індивідуальної та групової роботи за особистим розкладом), доповненої реальності (для створення тісних зв'язків між реальними та віртуальними об'єктами), інтегрованого навчання змісту та мови (для занурення в додаткову мові та створення складних груп і особистих завдань у мовних та немовних предметах). Використання цих технологій у комплексі забезпечує соціальну та ІКТ мобільність і створює позитивні умови для розвитку 9 із 10 ключових компетентностей. У роботі розглядаються особливості, проблеми та переваги впровадження технологій у середніх школах. Підводячи підсумок, незважаючи на всі труднощі, це навколишнє середовище допомагає студентам отримати практичний досвід використання іноземних мов та розуміння абстрактних концепцій природи; розвивати мовну і дослідницьку компетентності та залишатися мотивованими (і самостійними) в навчанні наук і англійської мови. |
|
Publisher |
CEUR-WS.org
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712770/1/paper05.pdf
- Merzlykin, O.V. (orcid.org/0000-0003-2601-5713 <http://orcid.org/0000-0003-2601-5713>), Topolova, I.Yu. and Tron, V.V. (orcid.org/0000-0002-6149-5794 <http://orcid.org/0000-0002-6149-5794>) (2018) Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 41-52. ISSN 1613-0073 |
|