Запис Детальніше

The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712773/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine
Потенціал використання Google Expeditions та Google Lens для STEM-освіти в Україні
 
Creator Shapovalov, Ye.B.
Bilyk, Zh.I.
Atamas, A.I.
Shapovalov, V.B.
Uchitel, A.D.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
374 Education and training out of school. Further education
 
Description The expediency of using the augmented reality in the case of using of STEM-education in Ukraine is shown. The features of the augmented reality and its classification are described. The possibilities of using the Google Expeditions and Google Lens as platforms of the augmented reality is analyzed. A comparison, analysis, synthesis, induction and deduction was carried out to study the potential of using augmented reality platforms in the educational process. Main characteristics of Google Expeditions and Google Lens are described. There determined that augmented reality tools can improve students motivation to learn and correspond to trends of STEM-education. However, there problems of using of augmented reality platforms, such as the lack of awareness of this system by teachers, the lack of guidance, the absence of the Ukrainian-language interface and responding of educational programs of the Ministry of Education and Science of Ukraine. There proposed to involve methodical and pedagogical specialists to development of methodical provision of the tools of augmented reality.
Показана доцільність використання доповненої реальності у випадку використання STEM-освіти в Україні. Описано особливості доповненої реальності та її класифікацію. Проаналізовано можливості використання Google Expeditions і Google Lens як платформ доповненої реальності. Здійснено порівняння, аналіз, синтез, індукцію та дедукцію для вивчення потенціалу використання платформ доповненої реальності у навчальному процесі. Описано основні характеристики Google Expeditions та Google Lens. Визначено, що інструменти доповненої реальності можуть покращити мотивацію студентів до навчання та відповідати тенденціям STEM-освіти. Проте існують проблеми використання платформ доповненої реальності, таких як недостатня освіченість вчителів із цих систем, відсутність керівництва, відсутність україномовного інтерфейсу та реалізації освітніх програм Міністерства освіти і науки України. Запропоновано залучити методичних та педагогічних фахівців до розробки методичного забезпечення інструментів доповненої реальності.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712773/1/paper08.pdf
- Shapovalov, Ye.B. (orcid.org/0000-0003-3732-9486 <http://orcid.org/0000-0003-3732-9486>), Bilyk, Zh.I. (orcid.org/0000-0002-2092-5241 <http://orcid.org/0000-0002-2092-5241>), Atamas, A.I. (orcid.org/0000-0002-8709-3208 <http://orcid.org/0000-0002-8709-3208>), Shapovalov, V.B. (orcid.org/0000-0001-6315-649X <http://orcid.org/0000-0001-6315-649X>) and Uchitel, A.D. (orcid.org/0000-0002-9969-0149 <http://orcid.org/0000-0002-9969-0149>) (2018) The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 66-74. ISSN 1613-0073