Запис Детальніше

Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712775/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach
Модернізація професійної підготовки бакалаврів електромеханіки: компетентнісний підхід на основі ІКТ
 
Creator Modlo, Ye.O.
Semerikov, Serhiy O.
Shmeltzer, E.O.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
62 Engineering. Technology in general
 
Description Analysis of the standards for the preparation of electromechanics in Ukraine showed that the electromechanic engineer is able to solve complex specialized problems and practical problems in a certain area of professional activity or in the process of study. These problems are characterized by complexity and uncertainty of conditions. The main competencies include social-personal, general-scientific, instrumental, general-professional and specialized-professional. A review of scientific publications devoted to the training of electromechanics has shown that four branches of engineering are involved in the training of electromechanical engineers: mechanical and electrical engineering (with a common core of electromechanics), electronic engineering and automation. The common use of the theory, methods and means of these industries leads to the emergence of a combined field of engineering – mechatronics. Summarizing the experience of electrical engineers professional training in Ukraine and abroad makes it possible to determine the main directions of their professional training modernization.
Аналіз стандартів підготовки електромеханіки в Україні показав, що інженер-електромеханік здатний вирішувати складні спеціалізовані проблеми та практичні проблеми в певній сфері професійної діяльності або в процесі навчання. Ці проблеми характеризуються складністю та невизначеністю умов. Основні компетенції включають соціально-особистий, загальнонауковий, інструментальний, загальнопрофесійний та спеціаліст-професіонал. Огляд наукових публікацій, присвячених підготовці електромеханіки, показало, що в підготовці інженерів електромеханіки залучені чотири галузі машинобудування: - механічна та електрична інженерії (з загальним ядром електромеханіки), електронна інженерія та автоматизація . Спільне використання теорії, методів і засобів цих галузей призводить до появи комбінованої галузі інженерії - мехатроніки. Підводячи підсумки досвіду підготовки фахівців з електротехніки в Україні та за кордоном, можна визначити основні напрями модернізації їх професійної підготовки.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712775/1/paper15.pdf
- Modlo, Ye.O. (orcid.org/0000-0003-2037-1557 <http://orcid.org/0000-0003-2037-1557>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Shmeltzer, E.O. (2018) Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 148-172. ISSN 1613-0073