Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712775/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/ |
|
Title |
Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach
Модернізація професійної підготовки бакалаврів електромеханіки: компетентнісний підхід на основі ІКТ |
|
Creator |
Modlo, Ye.O.
Semerikov, Serhiy O. Shmeltzer, E.O. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study 62 Engineering. Technology in general |
|
Description |
Analysis of the standards for the preparation of electromechanics in Ukraine showed that the electromechanic engineer is able to solve complex specialized problems and practical problems in a certain area of professional activity or in the process of study. These problems are characterized by complexity and uncertainty of conditions. The main competencies include social-personal, general-scientific, instrumental, general-professional and specialized-professional. A review of scientific publications devoted to the training of electromechanics has shown that four branches of engineering are involved in the training of electromechanical engineers: mechanical and electrical engineering (with a common core of electromechanics), electronic engineering and automation. The common use of the theory, methods and means of these industries leads to the emergence of a combined field of engineering – mechatronics. Summarizing the experience of electrical engineers professional training in Ukraine and abroad makes it possible to determine the main directions of their professional training modernization.
Аналіз стандартів підготовки електромеханіки в Україні показав, що інженер-електромеханік здатний вирішувати складні спеціалізовані проблеми та практичні проблеми в певній сфері професійної діяльності або в процесі навчання. Ці проблеми характеризуються складністю та невизначеністю умов. Основні компетенції включають соціально-особистий, загальнонауковий, інструментальний, загальнопрофесійний та спеціаліст-професіонал. Огляд наукових публікацій, присвячених підготовці електромеханіки, показало, що в підготовці інженерів електромеханіки залучені чотири галузі машинобудування: - механічна та електрична інженерії (з загальним ядром електромеханіки), електронна інженерія та автоматизація . Спільне використання теорії, методів і засобів цих галузей призводить до появи комбінованої галузі інженерії - мехатроніки. Підводячи підсумки досвіду підготовки фахівців з електротехніки в Україні та за кордоном, можна визначити основні напрями модернізації їх професійної підготовки. |
|
Publisher |
CEUR-WS.org
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712775/1/paper15.pdf
- Modlo, Ye.O. (orcid.org/0000-0003-2037-1557 <http://orcid.org/0000-0003-2037-1557>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Shmeltzer, E.O. (2018) Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 148-172. ISSN 1613-0073 |
|