Диференціація змісту навчання в старшій школі України (1991-2010 рр.)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712966/
|
|
Title |
Диференціація змісту навчання в старшій школі України (1991-2010 рр.)
Differentiation of the content of education in the high school of Ukraine (1991-2010) Дифференциация содержания обучения в старшей школе Украины (1991-2010 гг.) |
|
Creator |
Загородня, Алла Анатоліївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 9 Geography. Biography. History |
|
Description |
У статті проаналізовано процеси диференціації змісту навчання в старшій школі України в період з 1991 по 2010 рр. Уточнено поняття «диференціація змісту навчання». Розкрито мету та основні завдання диференціації місту навчання учнівської молоді. Окреслено аналітико-історичний аспект становлення, розвитку та впровадження диференційованого навчання у педагогічній теорії та практиці. Виокремлено та охарактеризовано такі форми організації диференціації змісту навчання у старшій школі, як: внутрішня диференціація, зовнішня диференціація, напіввідкрита диференціація, прихована диференціація.
The article analyzes the processes of differentiation of the content of education in High School of Ukraine in the period from 1991 to 2010. Clarified the concept "Differentiation of learning content." Disclosed goals and main objectives differentiation of the city of training students. Analytical and historical aspect of formation, development and implementation differentiated learning in pedagogical theory and practice. highlighted and described such forms of organization of differentiation of the content of education in high school like: internal differentiation, external differentiation, semi-open differentiation, latent differentiation. В статье проанализированы процессы дифференциации содержания обучения в старшей школе Украины в период с 1991 по 2010. Уточнено понятие «Дифференциация содержания обучения». Раскрыты цели и основные задачи дифференциации городу обучения учащейся молодежи. Определены аналитико-исторический аспект становления, развития и внедрения дифференцированного обучения в педагогической теории и практике. выделены и охарактеризованы такие формы организации дифференциации содержания обучения в старшей школе, как: внутренняя дифференциация, внешняя дифференциация, полуоткрытая дифференциация, скрытая дифференциация. |
|
Publisher |
НАІР
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712966/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84.%2011-12.10.2018%20%20%D0%A0DF-142-149.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (2018) Differentiation of the content of education in the high school of Ukraine (1991-2010) Professional training in the measurement of new educational realities: materials All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, Ivano-Frankivsk, October 11-12, 2018, 1. pp. 141-148. |
|