Запис Детальніше

Формування історичної пам'яті в учнів старших класів засобами підручників української мови

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/21376/
http://ipvid.org.ua/products/2017_2/
ISBN 978-966-544-404-5
 
Title Формування історичної пам'яті в учнів старших класів засобами підручників української мови
 
Creator Видайчук, Тетяна Леонідівна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті обґрунтовується необхідність уведення до підручників української мови аспектів походження національної мови та навчального матеріалу про становлення і розвиток української літературної мови з метою формування історичної пам’яті – фундаменту національної ідентичності – в учнів старших класів.
Окрему увагу приділено аналізу концепцій вивчення української мови в школі (від 1993 р.)., концепцій, що стали координатами, у межах яких створювалися підручники української мови, які формували орфографічну, орфоепічну, лексичну, граматичну, стилістичну, комунікативну компетенції, але не виховали культури історичної пам’яті, не повною мірою сприяли становленню національної ідентичності молодого покоління українців.
Стаття привертає увагу авторів сучасних підручників української мови для старшої школи до важливих питань історії української мови, адже сьогодні існує потреба формувати (в аспекті соціокультурної компетенції) знання про природний самостійний розвиток української мови з праслов’янського лона серед сім’ї слов’янських мов.
Пропонується уведення до підручників для старшої школи хронології та періодизації розвитку української мови Юрія Шевельова. Вбачається доцільним увиразнення у підручниках української мови староукраїнського періоду в розвитку української літературної мови. Обстоюється ідея про розгляд знакових мовних особистостей в історії української літературної мови (Григорія Сковороди, Івана Котляревського, Тараса Шевченка) через навчання на текстовій основі.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017-10
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/21376/1/T.Vydaichuk_PSP_19_2017_IF.PDF
Видайчук, Тетяна Леонідівна (2017) Формування історичної пам'яті в учнів старших класів засобами підручників української мови Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць (19). с. 47-57. ISSN 2411-1309