Запис Детальніше

Формування ікт-компетентності майбутніх учителів математики у процесі професійної підготовки

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25386/
 
Title Формування ікт-компетентності майбутніх учителів математики у процесі професійної підготовки
The formation of informative communicative technologies of future teachers of mathematics during professional training
 
Creator Прошкін, Володимир Вадимович
Глушак, Оксана Михайлівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Анотація. Авторами статті запропоновано аналіз компетентностей, що мають бути
сформовані у майбутніх учителів математики засобами сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій. Визначено, що до загальних (базових) компетентностей відносять: інформатичну,
інформаційну, організаційно-методичну. Установлено, що під ІКТ-компетентністю майбутніх учителів
математики розуміють їхню здатність до пошуку, оброблення й аналізу необхідної для розв’язування
навчальних, наукових і професійних завдань інформації з різних джерел із дотриманням етичних та
правових норм; навички використання інформаційно-комунікаційних, комп’ютерних технологій як
інструменту набуття знань та умінь, а також презентації проблеми, задачі, відомих чи власних
результатів тощо. Представлено програму електронного навчального курсу для підтримки реалізації
проблеми дослідження. На прикладах стаціонарного програмного забезпечення, он-лайн сервісів та
різнотипових подкастів продемонстровано застосування ІКТ в освітньому процесі. Узагальнено
інформацію про освітні веб-ресурси, які доцільно застосовувати в освітньому процесі: 1) освітні вебресурси для аудиторної роботи з майбутніми учителями (хостинги для зберігання медіа файлів, системи
створення й зберігання навчальних матеріалів, системи спільного створення різнотипових документів,
орієнтовані на організацію спільної роботи з текстовими, табличними документами, презентаціями); 2)
освітні веб-ресурси для самостійної й позааудиторної роботи майбутніх учителів (веб-ресурси для
організації проектної діяльності майбутніх учителів, системи дистанційного навчання, системи
віртуального спілкування, що включають значне різноманіття веб-технологій та веб-ресурсів,
застосовуваних у самостійній та позааудиторній роботі); 3) освітні веб-ресурси для науково-дослідної
роботи майбутніх учителів (інституційний депозитарій, електронна бібліотека, електронне періодичне
наукове видання, освітня хмара).
Abstract. The analysis of competences that should be formed in the future teachers by the tools of modern
information and communications technologies is presented by the authors. It is been determined that generic (core)
competences include: informatics, informational, organizational and methodological competences.
It is established that under the ICT competence of future mathematics teachers they understand their ability
to search, process and analyze necessary information for solving educational, scientific and professional tasks from
different sources, observing ethical and legal norms. The skills of using informative and communicative, and also
computer technologies as a tool for acquiring knowledge and skills, tasks and personal results have been given.
The program of electronic study course to support the realization of above-mentioned task is presented. The
purpose of the program is to create a modern level of informational and computer culture, acquiring practical skills
of application information technologies by teachers in order to increase the efficiency of the educational process;
students and their preparation for the pedagogically effective use of information technology training in further
professional activities. The content of the program modules has been given. Module 1. Network technologies in math,
module 2. Office technologies in math, module 3. Multimedia technologies. The author clarifies that in each specified
group he pointed to the educational web resources that are the most frequently used in prospective teachers’
professional training but generally, their number is much higher. In addition, each of the named species is
characterized by complex purpose and its using in the process of professional training of the teachers is not limited
only by classroom, extracurricular or academic activities of the students. The author considers that this classification
and methods of using educational Web resources in the educational process higher school, which are briefly
characterized in the article, will produce a positive impact on the implementation of information and communication,
including networking, technologies into the practice of prospective teachers’ professional training in the conditions
of informatization of modern pedagogical universities educational environment.
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25386/1/V_Proshkin_FMO_3_FITU.pdf
Прошкін, Володимир Вадимович та Глушак, Оксана Михайлівна (2017) Формування ікт-компетентності майбутніх учителів математики у процесі професійної підготовки Фізико-математична освіта : науковий журнал (3(13)). с. 209-214. ISSN 2413-158X