Запис Детальніше

Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712741/
 
Title Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Dyslexia overcoming at students with severe speech disabilities of primary schools
 
Creator Ільяна, Валентина Михайлівна
 
Subject 001.8 Methodology
1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. – Київ, 2010.
Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблеми корекції дислексичних помилок у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення. У дисертації розроблено алгоритм визначення диференційованих механізмів порушень читання, який базується на аналізі дислексичних помилок з урахуванням багатоланкової структури цього виду мовленнєвої діяльності, структури дефекту в умовах тяжких порушень усного мовленнєвого розвитку, а також інтегративної діяльності аналізаторних систем. Визначено найпоширеніші типи помилок, притаманні рецептивній продукції школярів, та встановлено їх механізми. У роботі репрезентовано поетапну систему корекційного впливу, яка розроблена з урахуванням виявлених механізмів порушень, а також компенсаторних можливостей, що дають змогу використовувати обхідні шляхи навчання на довільному рівні організації діяльності.
Thesis for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences in specialty 13.00.03 – corrective pedagogy. – Institute of special pedagogy of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. – Kyiv, 2010.
This thesis is dedicated to the research of the actual problem of overcoming of dyslexia mistakes which accompany reading process of children with severe speech disabilities of primary schools. The algorithm of determination of differentiated mechanisms of reading disabilities is elaborated. It is based on the analysis of dyslexia mistakes allowing for the multilevel structure of this form of speech activity, of the defect structure in severe speech disabilities conditions, and integrative activity of analyzer systems. The most commonly spread types of mistakes which characterize receptive production of abovementioned students are determined, and their mechanisms are established. The step-by-step system of corrective training elaborated allowing for mechanisms of disabilities, and also compensation abilities which allow using bypasses of teaching on the supraliminal level of activity organization.
 
Date 2010
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712741/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%20%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0%20%D0%92.%D0%9C..pdf
- Ільяна, Валентина Михайлівна (orcid.org/0000-0001-5208-8399 <http://orcid.org/0000-0001-5208-8399>) (2010) Dyslexia overcoming at students with severe speech disabilities of primary schools Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.