Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади інтеграції природничо-наукової освіти в основній школі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713050/
http://undip.org.ua/news/library/posibniki_detail.php?ID=3669
 
Title Теоретико-методичні засади інтеграції природничо-наукової освіти в основній школі
Theoretical and Methodical Principles of Integration of Natural Science Education in Secondary School
 
Creator Ільченко, Віра Романівна
Гуз, Костянтин Жоржович
Ільченко, Олексій Георгійович
Коваленко, Валерій Сергійович
Рибалко, Ліна Миколаївна
Сігіда, Тетяна Валеріївна
Гринюк, Оксана Сергіївна
Ляшенко, А. Х.
Мащенко, Ольга Миколаївна
Малюков, Денис Юрійович
Голота, Олег Володимирович
Антонюк, Марина Анатоліївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У посібнику викладені теоретичні основи та методична система інтеграції змісту природничо-наукової освіти учнів основної школи. Розкриваються методологічні та психологічні засади технології інтеграції елементів знань про природу в єдину природничо-наукову картину світу на основі загальних законів і закономірностей природи під час вивчення природознавства, географії, біології, фізики та хімії в основній школі. Розкрито зміст поняття «навчальне середовище», яке створює умови для продуктивної освіти, забезпечує природовідповідність навчально-виховного
процесу, ефективність навчання.
Висвітлюються психолого-педагогічні основи використання гуманітарних знань у процесі інтеграції природничо-наукової освіти в основній школі, що дає змогу наповнити природничий зміст освіти загальнокультурним компонентом та гуманітаризувати його, інтегрувати наукові знання із загальнолюдськими цінностями. Окремий розділ присвячено розгляду методики використання опорних понять предметів природничого циклу на основі інтегративного підходу.
Мета науково-методичного посібника – дати змогу вчителеві ознайомитися з теоретичним аналізом, методикою та практичним досвідом втілення теоретично-методичних засад інтеграції природничо-наукової освіти в практику основної школи, її навчально-методичне забезпечення.
Матеріали посібника допоможуть вчителям предметів природничого циклу усвідомити структуру, зміст, методичний апарат програм і навчальних посібників з інтегрованих курсів освітньої галузі «Природознавство» для основної школи та з’ясувати цілі навчання і вимоги до природничо-наукової освіти учнів у зв’язку з переорієнтацією освіти на компетентністну модель, на засади освіти для сталого розвитку суспільства, формування його життєствердної моделі світу.
Для науковців, учителів, укладачів програм, авторів підручників.
The manual outlines the theoretical basis and methodological system of integration of science education of secondary school pupils. It reveals methodological and psychological principles of the technology of integrating elements of knowledge about nature into a holistic natural-scientific picture of the world on the basis of general regularities and of nature during the study of geography, biology, physics and chemistry in the secondary school. The meaning of the concept "educational environment", which creates conditions for productive education, provides the natural correspondence of educational process, effectiveness of studying. The psychological and pedagogical bases of use of humanitarian knowledge in the process of integration of science education in the secondary school are covered, enabling the filling of the content of the science education by general cultural component and humanizing it, integrating scientific knowledge with universal values. A separate chapter is devoted to the review of the methodology of use the essential concepts of the science subjects on the basis of the integrative approach.
The purpose of this manual is to enable the teacher to get acquainted with the theoretical analysis, methodology and practical experience of the implementation of theoretical and methodological principles of integration of science education in the practice of the main school, its practical and methodological support.
The materials of the manual will help teachers of the science subjects to understand the structure, content, methodology of programs and tutorials of integrated educational courses "Natural science" for the main school and to find out the goals of training and the requirements for the natural sciences education of students in connection with the reorientation of education to the competence model, on the basis of education for sustainable development of society, the formation of its life-affirming model of the world.
This guide is designed for scholars, teachers, programmers, authors of textbooks.
В пособии изложены теоретические основы и методическая система интеграции содержания естественнонаучного образования учащихся основной школы. Раскрываются методологические и психологические основы технологии интеграции элементов знаний о природе в единую естественно-научную картину мира на основе общих законов и закономерностей природы при изучении естествознания, географии, биологии, физики и химии в основной школе. Раскрыто содержание понятия «учебная среда», которое
создает условия для продуктивного образования, обеспечивает природосоответствие учебно-воспитательного
процесса, эффективность обучения.
Освещаются психолого-педагогические основы использования гуманитарных знаний в процессе интеграции естественнонаучного образования в основной школе, что позволяет наполнить содержание естественнонаучного
образования общекультурным компонентом и интегрировать научные знания с общечеловеческими ценностями. Отдельный раздел посвящен рассмотрению методики использования
опорных понятий предметов естественного цикла на основе интегративного подхода.
Цель научно-методического пособия - дать возможность учителю ознакомиться с теоретическим анализом, методикой и практическим опытом реализации теоретико-методических основ интеграции естественнонаучного образования в практику основной школы, ее учебно-методическое обеспечение.
Материалы пособия помогут учителям предметов естественного цикла осознать структуру, содержание, методический аппарат программ и учебных пособий по интегрированному курсу «Естествознание» для основной школы и выяснить цели обучения и требования к естественнонаучной
образования учащихся в связи с переориентацией образования на компетентностную модель, на принципы образования для
устойчивого развития общества, формирования его жизнеутверждающей модели мира.
Для научных работников, учителей, составителей, авторов учебников.
 
Publisher Видавничий дім "Сам"
 
Date 2017
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713050/3/Teoretychni%20ta%20metodychni%20osnovy%20integraciji.pdf
Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877 <http://orcid.org/0000-0003-2721-3877>), Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416 <http://orcid.org/0000-0002-4332-1416>), Ільченко, Олексій Георгійович (orcid.org/0000-0002-7188-9818 <http://orcid.org/0000-0002-7188-9818>), Коваленко, Валерій Сергійович, Рибалко, Ліна Миколаївна, Сігіда, Тетяна Валеріївна, Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>), Ляшенко, А. Х. (orcid.org/0000-0003-1331-3383 <http://orcid.org/0000-0003-1331-3383>), Мащенко, Ольга Миколаївна, Малюков, Денис Юрійович, Голота, Олег Володимирович and Антонюк, Марина Анатоліївна (orcid.org/0000-0002-1768-4651 <http://orcid.org/0000-0002-1768-4651>) (2017) Theoretical and Methodical Principles of Integration of Natural Science Education in Secondary School Видавничий дім "Сам", м. Київ, Україна. ISBN 966-8714-37-7