Запис Детальніше

Напрями гармонізації міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25639/
 
Title Напрями гармонізації міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення
Areas of harmonization of interpersonal relations in families parenting children with severe speech disorders
 
Creator Тичина, Катерина Олександрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена актуальній проблемі соціальної, вікової та спеціальної психології – розробці напрямів гармонізації міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. У статті проаналізовано наукову психолого-педагогічну літературу з питання міжособистісних сімейних стосунків, зазначено про особливості дитячо-батьківських стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення, зокрема про порушену комунікацію між членами родини, використання батьками дисгармонійних моделей виховання в сім’ї. Представлено результати констатувального експериментального дослідження окресленої проблеми та розкрито характеристики когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Запропоновано психокорекційну методику гармонізації цих стосунків, що включала три напрямки роботи. Наголошено, що реалізація напрямів базується на загальнодидактичних і спеціальних принципах, які детально описані у статті. Розкрито методи та форми роботи з дітьми та батьками, основною формою роботи представлено тренінгове заняття. Запропоновано етапи роботи за психокорекційною методикою гармонізації міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей з тяжкими порушеннями мовлення та визначено організаційно- інструментальні умови для успішної її реалізації.
The article is devoted to the actual problem of social, age and special psychology - the development of the areas of harmonization of interpersonal relationships in families parenting children with severe speech disorders. The article analyzes the scientific psychological and pedagogical literature on the issue of interpersonal family relationships, points out the peculiarities of child-parent relationships in families that educate children of the senior preschool age with severe speech disorders, in particular the disturbed communication between family members, the use of disharmonious parenting models by parents in the family. The results of the observational experimental study of the outlined problem are presented and the characteristics of the cognitive, emotional and behavioral components of interpersonal relations in the families parenting children with severe speech disorders are revealed. The psychocorrection technique of harmonization of these relations, which included three directions of work, was proposed. It was emphasized that realization of directions is based on general-edict and special principles, which are described in detail in the article. Methods and forms of work with children and parents are revealed, the main form of work is a training session. The stages of work on the psycho-correction method of harmonization of interpersonal relations in families parenting children with severe speech disorders and organizational and instrumental conditions for successful implementation are proposed.
 
Publisher Національний педагогічний університет імені П. Драгоманова
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25639/1/K_Tychyna_L_KSPKIO_IL.pdf
Тичина, Катерина Олександрівна (2017) Напрями гармонізації міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення Логопедія (12). с. 105-110. ISSN 2413-9130