Запис Детальніше

Психологічні засади готовності дошкільників з порушеннями слуху до навчання в освітніх закладах різного типу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713183/
 
Title Психологічні засади готовності дошкільників з порушеннями слуху до навчання в освітніх закладах різного типу
Psychological principles of readiness of preschool children with hearing impairments to study in educational institutions of various types with hearing impairments
Психологические основания готовности дошкольников с нарушениями слуха к обучению в образовательных заведениях разного типа
 
Creator Малинович, Л.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія. – Інститут спеціальної педагогіки НАНП України. – Київ, 2014.
Дисертаційне дослідження присвячене проблемі забезпечення психологічної готовності (ПГ) до шкільного навчання у дошкільників з порушеннями слуху. У роботі представлено основні концептуальні підходи до вивчення готовності дітей з особливостями психофізичного розвитку, з порушеннями слуху зокрема. Розроблено комплексну методику психодіагностичного вивчення ПГ, в тому числі створено модель структурних компонентів психологічної готовності до навчання в школі дошкільників з порушеннями слуху (нечуючих та слабкочуючих). Виявлено загальні та спеціальна проблеми виявлення показників психологічної готовності дошкільників з порушеннями слуху в сучасній спеціальній психології та педагогіці. Встановлено взаємозв’язок рівнів сформованості готовності за п’ятьма компонентами (пізнавальним, мовленнєвим, мотиваційним, емоційно-вольовим та сенсомоторним); між вибором освітнього закладу певного типу (компенсуючого чи загальноосвітнього) та початком навчання. Запропоновано програму інтегративного психологічного супроводу забезпечення психологічної готовності дітей з порушеннями слуху до навчання в освітніх закладах різного типу.
Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of psychological sciences from speciality 19.00.08 – special psychology. it is Institute of the special pedagogics of NANS of Ukraine. – Kyiv, 2014.
Dissertation research is devoted the problem of providing of psychological readiness to the studies for child under school age with violations of ear. The basic conceptual going is in-process presented near the study of readiness of children with the features of physiology development, with violations of ear in particular. The model of structural components of psychological readiness is developed to the studies at school of child under school age with violations of ear (deaf). Found out general and special problems of exposure of indexes of psychological readiness of child under school age with violations of ear in the modern special psychology and pedagogic. Inter- communication of levels of formed of readiness is set after five components (cognitive, vocal, motivational, emotionally volitional and sensomotornin) with the choice of educational establishment of certain type (compensating or general) and beginning of studies. Diag- nostician-development-prophylaxiswork of practical psychologist is structured with children with violations of ear, with their family and specialists on forming of psychological readiness to the studies in educational establishments of differrent type.
Диссертация на соискание научной степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.08 – специальная психология. – Институт специальной педагогики НАНП Украины. – Киев, 2014.
Диссертационное исследование посвящено проблеме обеспечения психологической готовности (ПГ) к школьному обучению у дошкольников с нарушениями слуха. В работе представлены основные концептуальные подходы к изучению готовности детей с особенностями психофизического развития, с нарушениями слуха в частности. Разработана комплексная методика психо- диагностического исследования ПГ, в том числе создано модель структурных компонентов психологической готовности к обучению в школе дошкольников с нарушениями слуха (неслышащих и слабослышащих). Обнаружены общие и специальные проблемы выявления показателей психологической готовности дош- кольников с нарушениями слуха в современной специальной психологии и педагогике. Установлена взаимосвязь уровней сформированности готовности за пятью компонентами (познавательным, речевым, мотивационным, эмоционально волевым и сенсомоторным); между выбором образовательного заведения опреде- ленного типа (компенсирующего или общеобразовательного) и началом учебы. Предложено программу интегративного психологического сопровождения обес- печения психологической готовности детей с нарушениями слуха со стороны семьи и специалистов к обучению в образовательных учреждениях различного типа.
 
Date 2015
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713183/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%2C%20%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%2C%202015.pdf
- Малинович, Л.М. (2015) Psychological principles of readiness of preschool children with hearing impairments to study in educational institutions of various types with hearing impairments Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.