Запис Детальніше

Супервізія та інтервізія в школі: дієві засоби від професійного вигорання вчителів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713188/
 
Title Супервізія та інтервізія в школі: дієві засоби від професійного вигорання вчителів
Supervision and Intervision at School: Effective means of professional burnout of teachers
 
Creator Іванюк, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
 
Description У роботі розглянуто проблематику, чому під час роботи педагогічні працівники часто зустрічаються з проявами синдрому професійного вигорання. На емоційний стан педагогічних працівників впливає багато чинників: вік, стать, професійний стаж, сімейний статус, кількість дітей у родині, інформаційне перевантаження, пов’язане з інтенсивним розвитком ІКТ і здійсненням реформ в освітній галузі. В Україні до цих чинників додається економічна ситуація та війна на Сході країни.
The paper considers the problematic of why pedagogical staff often encounter manifestations of occupational burnout syndrome during their work. Many factors influence the emotional state of pedagogical workers: age, gender, professional experience, family status, number of children in the family, information overload associated with the intensive development of ICT and the implementation of reforms in the educational field. In Ukraine, these factors are accompanied by the economic situation and the war in the East of the country.
 
Publisher ТОВ "Видавнича група "Шкільний світ"
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713188/1/%D1%81%D1%83%D0%BF%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%8F_%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%8F.pdf
- Іванюк, І.В. (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>) (2018) Supervision and Intervision at School: Effective means of professional burnout of teachers Modern School of Ukraine, 10. pp. 40-44.