Підготовка студентів спеціальності "Початкова освіта" до проектування мультимедійних освітніх ресурсів засобом хмароорієнтованих сервісів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26123/
http://pedvisnyk.knu.ua/index.php/pedvisnyk/article/view/74/71 |
|
Title |
Підготовка студентів спеціальності "Початкова освіта" до проектування мультимедійних освітніх ресурсів засобом хмароорієнтованих сервісів
The preparation of students of specialty "Primary education" to construction multimedia educational resources by tools of cloud-oriented services |
|
Creator |
Нечипоренко, Катерина Петрівна
Настас, Дар'я Леонідівна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
Здійснено аналіз хмароорієнтованих сервісів. Визначено категорії хмароорієнтованих сервісів, а саме: хмароорієнтовані сервіси для комунікації; для співпраці; для підвищення мотивації учнів до навчання; для дослідницької діяльності; для перевірки засвоєних знань. Розкрито можливості їхнього використання для проектування мультимедійних освітніх ресурсів для початкової школи. Охарактеризовано особливості формування у майбутніх учителів початкової школи навичок роботи із хмароорієнтованими сервісами у межах вивчення навчальних дисциплін, зокрема: "ІКТ в освіті" (2 курс), "Методика навчання інформатики" (5 курс, 6 курс), "Спецпрактикум із інформатики" (4 курс), "Спецкурс із інформатики" (4 курс, 6 курс) тощо.
The article analyzes cloud-oriented services. The authors defined categories of cloud-oriented services, such as: cloud-oriented services for communication; for cooperation; to increase motivation of students to study; for research activities; to test the acquired knowledge. The possibilities of their use for designing multimedia educational resources for primary school have been revealed. The peculiarities of formation future primary school teacher's skills to work with cloud-oriented services in the study of educational disciplines, in particular: "ICT in education" (2nd year), "Methodology of computer science" (5th year, 6th year), "Special Practicum on Informatics" (4 year), "Special course on informatics" (4 course, 6 course), etc. is described. After finishig of the study of cloud-oriented services, almost half of students demonstrate confidence in their skills, since they can independently cope with the creation of their own content. Another 48.5% of respondents need help in developing cloud services. At the same time, it should be noted that in addition to the curriculum outlined in the article, the students develop the skills of work with cloud-oriented services within other disciplines, in particular: "Pedagogical technologies of learning", "Ukrainian language with teaching methods", "Children's literature with teaching methods " and other. It has been proved that the application of cloud-oriented technologies in the educational process promotes the high activity of junior pupils and increases their motivation to study. That is why the primary school teacher must have the skills to work with the cloud-oriented services. |
|
Publisher |
КНУ імені Тараса Шевченка
|
|
Date |
2018-12
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26123/1/K_Nechyporenko_D_Nastas_VKNU_8%282%29.pdf
Нечипоренко, Катерина Петрівна та Настас, Дар'я Леонідівна (2018) Підготовка студентів спеціальності "Початкова освіта" до проектування мультимедійних освітніх ресурсів засобом хмароорієнтованих сервісів Вісник КНУ імені Тараса Шевченка. серія: педагогіка (8, 2). с. 49-52. ISSN 2415-3699 |
|