Запис Детальніше

Поліваріативність мотиву бастарда в новелістиці Гі де Мопассана: герой у пошуку власної ідентичності

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25934/
http://litp.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/20#.XCXVzV3VKM8
ISSN 2311-2433
 
Title Поліваріативність мотиву бастарда в новелістиці Гі де Мопассана: герой у пошуку власної ідентичності
Поливариативность мотива бастарда в новеллистике Ги де Мопассана: герой в поиске самоидентичности
The polivariability of the bastard motif in the short stories by Guy de Maupassant: a character in search of self-identification
 
Creator Гальчук, Оксана Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Мотив (і ширше – тема) бастарда у творчості Гі де Мопассана розглядається як один із факторів авторської концепції людини і площина перетину найбільш типових мотивів його новел. Мета нашої студії – означення специфіки побутування мотиву бастарда в новелістиці Мопассана, визначення змістового наповнення, варіативності і ролі цього мотиву у формуванні ідеї пошуку людиною власної ідентичності та новаторства автора у його трактуванні з погляду літературної діахронії.
Мопассан тлумачить мотив бастарда в соціальному, психологічному та метафорично-символічному сенсах. У дослідженні запропонована типологія, заснована на ролі мотиву нешлюбної дитини у структурі твору та його ідейно-тематичному змісті: 1) новел з мотивом бастарда як фоном, 2) із лейтмотивом нешлюбної дитини; 3) новели, де історія бастарда стає центральною темою. В інтерпретації Мопассана поєднались загальні тенденції побутування мотиву у світовій літературній традиції та індивідуальне авторське прочитання, зумовлене осмисленням таких питань, як трансформація моделі родини, інтерес до теорії спадковості, посилення атеїстичних настроїв, наростання розчарування в системі традиційних соціальних і моральних цінностей тощо. У дослідженні запропоноване підґрунтя для подальшого аналізу еволюції мотиву бастарда в новелах різних років або порівняльного вивчення мотиву в новелах і романах Мопассана.
В статье проанализирован интерпретационный диапазон мотива внебрачного ребенка в новеллах Ги де Мопассана. Рассмотрено функционирования этого мотива в мировой литературе от античности до эпохи модернизма. Определено, что мотив бастарда конструирует авторскую концепцию личности и служит местом пересечения других характерных для малой прозы французского писателя мотивов. На основе роли в структуре произведения и идейно-содержательном наполнении предложена типология новелл с мотивом внебрачного ребенка, интерпретируемого Мопассаном в социальном, психологическом и метафорически-символическом смыслах.
The theme of illegitimacy Guy de Maupassant evolved in his works this article perceives as one of the factors of the author's concept of a person and the plane of intersection of the most typical motifs of his short stories. The study of the author's concept of a person through the prism of polivariability of the motif of a bastard is relevant in today's revision of traditional values, transformation of the usual social institutions and search for identities, etc.
The purpose of the study is to give a definition to the existence specifics of the bastard motif in the Maupassant’s short stories by using historical and literary, comparative, structural methods of analysis as dominant. To do this, I analyze the content, variability and the role of this motive in the formation of the Maupassant’s concept of a person, the author’s innovations in its interpretation from the point of view of literary diachrony.
Maupassant interprets the bastard motif in the social, psychological and metaphorical-symbolic sense. For the short stories with the presentation of this motif, I suggest the typology based on the role of it in the structure of the work and the ideological and thematic content: the short stories with a motif-fragment, the ones with the bastard's leitmotif and the group where the bastard motif becomes a central theme.
The Maupassant’s interpretation of the bastard motif combines the general tendencies of its existence in the world’s literary tradition and individual reading. The latter is the result of the author's understanding of the relevant for the era issues: the transformation of the family model, the interest in the theory of heredity, the strengthening of atheistic sentiments, the growth of frustration in the system of traditional social and moral values and so on.
This study sets the ground for a prospective analysis of the evolution the bastard motif in the short-story collections of different years or a comparative study of the motif in short stories and novels by Maupassant.
 
Publisher Київський університет ім. Б. Грінченка
 
Date 2018
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25934/1/Halchuk_Litpro_2018_IS.pdf
Гальчук, Оксана Василівна (2018) Поліваріативність мотиву бастарда в новелістиці Гі де Мопассана: герой у пошуку власної ідентичності Літературний процес: методологія, імена, тенденції : зб. наук. пр. (філол. науки) (11). с. 20-28. ISSN 2311-2433