Запис Детальніше

Розширена анотація рукопису навчального посібника «Зошит для контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів 3 класів з мови іврит» для шкіл з українською мовою навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709495/
 
Title Розширена анотація рукопису навчального посібника «Зошит для контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів 3 класів з мови іврит» для шкіл з українською мовою навчання
Extended abstract of the manuscript of the textbook" A notebook for monitoring and assessing the educational achievements of 3rd grade pupils from the Hebrew language "for schools with the Ukrainian language of instruction
Расширенная аннотация рукописи учебного пособия «Тетрадь для контроля и оценки учебных достижений учеников 3 классов по языку иврит» для школ с украинским языком обучения
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Начальний посібник «Зошит для контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів 3 класів з мови іврит» для шкіл з українською мовою навчання створено на основі компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів до навчання й оцінювання результатів навчальних досягнень учнів.
Основною змісту навчального посібника є компетентнісно орієнтовані завдання мови іврит, розроблені з метою перевірки рівня сформованості мовленнєвих умінь учнів 3 класу з усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письма) та мовних умінь і рівня засвоєння мовних знань з мови іврит на основі дібраних текстів різних літературних жанрів і стилів. Обсяг завдань у посібнику співвідноситься з орієнтовними вимогами до контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів з мов національних меншин для неспоріднених мов. Даний посібник побудовано з урахуванням особистісно-ціннісних потреб, пізнавальних інтересів і вікових психолого-педагогічних особливостей учнів 3 класів. Він допоможе не тільки оцінити результати навчання, а й скорегувати контрольно-оцінювальну діяльність учня та вчителя на шляху до опанування мови іврит і формування предметних компетентностей.
Запровадження даного посібника у шкільну практику дозволить на основі нових підходів до контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів та відповідних способів вимірювання визначити реальні освітні результати.
The manual "The Notebook for monitoring and evaluating educational achievements for 3rd grade Hebrew students" for schools with the Ukrainian language of instruction was created on the basis of competent and personally oriented approaches to learning and evaluating the results of academic achievements of students.
The main content of the textbook is competently oriented tasks of the Hebrew language, designed to check the level of formation of speech skills of 3rd grade students from all types of speech activities (listening, speaking, reading, writing) and language skills and level of learning of language knowledge of the Hebrew language based on the selected texts of various literary genres and styles. The scope of the tasks in the manual correlates with the indicative requirements for controlling and assessing the learning achievements of students from minority languages for non-native languages. This manual is built on the basis of personality and value needs, cognitive interests and age psychological and pedagogical characteristics of students of 3 classes. He will help not only to assess the results of learning, but also to adjust the control and evaluation activities of the student and teacher on the way to mastering the Hebrew language and the formation of subject competences.
The introduction of this manual into school practice will allow, based on new approaches to the control and evaluation of student achievements and appropriate measurement methods, to determine the real educational outcomes.
Учебное пособие «Тетрадь для контроля и оценивания учебных достижений учащихся 3 классов по языку иврит» для школ с украинским языком обучения создано на основе компетентностного и личностно ориентированного подходов к обучению и оцениванию результатов учебных достижений учащихся.
Основной содержания учебного пособия является компетентно ориентированные задания по языку иврит, разработаны с целью проверки уровня сформированности речевых умений учащихся 3 класса по всем видам речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение, письмо) и речевых учений, а также уровня усвоения языковых знаний по языку иврит на основе отобранных текстов различных литературных жанров и стилей. Объем заданий в пособии соотносится с ориентировочными требованиями к контролю и оцениванию учебных достижений учащихся по языкам национальных меньшинств для неродственных языков. Данное пособие построено с учетом личностно-ценностных потребностей, познавательных интересов и возрастных психолого-педагогических особенностей учащихся 3 классов. Оно поможет не только оценить результаты обучения, но и скорректировать контрольно-оценочную деятельность ученика и учителя на пути к овладению языком иврит и формирования предметных компетенций.
Введение данного пособия в школьную практику позволит на основе новых подходов к контролю и оцениванию учебных достижений учащихся и соответствующих способов измерения определить реальные образовательные результаты.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2017
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709495/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1_%D0%97%D0%BE%D1%88_3%D0%BA%D0%BB.pdf
Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>) (2017) Extended abstract of the manuscript of the textbook" A notebook for monitoring and assessing the educational achievements of 3rd grade pupils from the Hebrew language "for schools with the Ukrainian language of instruction Інститут педагогіки НАПН України. (Unpublished)