Підвищення надійності контакту "струмоприймач електрорухомого складу – контактна підвіска"
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Підвищення надійності контакту "струмоприймач електрорухомого складу – контактна підвіска"
Повышение надежности контакта "токоприемник электроподвижного состава - контактная подвеска" Increase of Reliability of Contact Is A "Currentreseiver of Electromotive Train is Contact Pendant". |
|
Creator |
Барановський, Денис Миколайович
Барановский, Денис Николаевич Baranovskiy, Denis N. Baranovsky, Denis M. |
|
Subject |
електрорухомий склад
струмоприймач контактна підвіска контактний провід вугільна вставка лазерне модифікування знос надійність ПКТБ ПМРСК і ШС электроподвижной состав токоприемник контактная подвеска контактный провод угольная вставка вторичные структуры лазерное модифицирование износ надежность currentreceiver contact wire coal insertion contact pendant second structures laser modification wear reliability |
|
Description |
Барановський, Д. М. Підвищення надійності контакту "струмоприймач електрорухомого складу - контактна підвіска" : Авт. дис. к. т. н. : 05.22.09 / Д. М. Барановський ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дніпропетровськ, 2007. UK: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.09 – Електротранспорт. – Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ,2007. Дисертація присвячена питанням підвищення надійності контакту "струмоприймач електрорухомого складу – контактна підвіска" шляхом зменшенням зношення її взаємодіючих елементів при лазерному модифікуванні. Це забезпечує робочим поверхням сполучених елементів високі фізико-механічні, електро- та триботехнічні властивості з підвищеним ступенем надійності. Встановлено, що надійність контакту залежить від стану спрацювання сполучених елементів. Показано вплив лазерного модифікування взаємодіючих елементів на надійність контакту. Виведено аналітичні залежності інтенсивності зношування з урахуванням сукупності макро- та мікропараметрів від режимів лазерного модифікування. Експериментально доведено покращення фізико-механічних, електро- та триботехнічних властивостей модифікованих контактного проводу та вставок лазерним випромінюванням. Проведені лабораторні та експлуатаційні дослідження впливу лазерного модифікування контактних проводів та вставок на величину зносу та надійність. Показано, що скорочення експлуатаційних витрат досягається за рахунок зниження величини зносу контактного проводу та вставок. Результати досліджень прийнято до впровадження в Знам’янському локомотивному депо Одеської залізниці та ВАТ "Червона зірка" м. Кіровоград, а також використовуються в навчальному процесі факультету "Проектування та експлуатації машин" Кіровоградського національного технічного університету. RU: Автореферат диссертация на получение научной степени кандидата технических наук по специальности 05.22.09 – Электротранспорт. – Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2007. Диссертация посвящена вопросам повышения надёжности контакта "токоприёмник электроподвижного состава – контактная подвеска" путём уменьшения износа её взаимодействующих элементов при лазерном модифицировании. Это обеспечивает рабочим поверхностям сопряжённым поверхностям высокие физико-механические, электро- и триботехнические свойства с повышенной степенью надёжности. Установлено, что надёжность контакта зависит от состояния срабатывания сопряжённых элементов. Теоретически обосновано применение лазерного модифицирования контактных проводов и токосъёмных вставок. Рассмотрен механизм образования вторичных структур и предложена технология для их получения на рабочей поверхности контактного провода способом подачи углекислого газа в зону лазерного излучения. Применив положения термодинамики неуравновешенного состояния, а также теории Онзагера и Пригожина было получено выражение интенсивности изнашивания в зависимости от микро- и макропараметров взаимодействия системы и режимов лазерного модифицирования. Экспериментально показано улучшение физико-механических, электро- и триботехнических свойств модифицированных контактных проводов и токосъёмных вставок лазерным излучением. Выявлено, что свойства проводов и вставок зависят от режимов лазерного излучения. Показано, что микротвёрдость модифицированных поверхностных слоёв контактного провода в 1,4…1,8 раз выше, чем в состоянии поставки. Экспериментальными исследованиями доказано, что наблюдается увеличение плотности дислокаций и искажений решётки, уменьшение размеров блоков, диффузия атомов углерода в медь и прохождения неуравновешенных реакций восстановления меди углеродом. Предел прочности модифицированных образцов провода в 1,2…1,4 раза выше в сравнении с исходным состоянием, температура рекристаллизации составляет 350…400˚С. Коэффициент трения системы "контактный провод – вставка" снизился в 1,2…5,0 раз, температура в зоне контакта в 1,2 раза в сравнении с исходным состоянием системы. Твёрдость модифицированных вставок повысилась в 1,2…1,4 раза, электропроводность – почти в 2 раза. Проведённые лабораторные и эксплуатационные исследования влияния лазерного модифицирования контактных проводов и вставок на величину износа и надёжность. Показано, что сокращение эксплуатационных расходов достигается за счёт снижения величины износа контактного провода и токосъёмных вставок. Результаты исследований приняты к внедрению в Знаменском локомотивном депо Одесской железной дороги и на ОАО "Червона зирка" г. Кировоград, а также используются в учебном процессе факультета "Проектирование и эксплуатация машин" Кировоградского национального технического университета. EN: Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of engineering sciences after specialty 05.22.09 is electrotransport it is the Dnipropetrovs'k national university of railway transport the name academic of V. Lazaryan, Dnipropetrovs'k, 2007. Dissertation is devoted to the questions of increase of reliability of contact is a "currentreseiver of electromotive train is contact pendant" by a way by reduction of wear of its interactive elements at laser modification. It provides to the working surfaces of the united elements high physic-mechanical, electro- and tribotechnical properties with the promoted degree of reliability. It is set, that reliability of contact relies on the state of the wear united elements. It is shown, influence of laser modification of interactive elements on reliability of contact. Analytical to dependence intensities of wear are shown out taking into account many macro- and microparameterizes from the modes of laser modification. The improvement of physic-mechanical, electro- and tribotechnical properties of contact wire and insertions of inferiors to the laser modification is experimentally well-proven. Conducted laboratory and operating researches of influencing of laser modification of contact wires and insertions on the size of tearing down and reliability. It is shown, that the cutback of the operating spending is achieved due to the decline of size of tearing down of contact wire and insertions. The results of researches are accepted to introduction in the locomotive depot of Znamenka city of the Odessa railway and "Chervona zirka" Kirovograd city, and also is used in the educational process of faculty of "Planning and exploitation of machines" of the Kirovograd national technical university. Робота виконана в Кіровоградському національному технічному університеті Міністерства освіти і науки України. Науковий керівник: кандидат фізико-математичних наук, доцент АУЛІН Віктор Васильович, Кіровоградський національний технічний університет Міністерства освіти і науки України, професор кафедри "Експлуатація та ремонт машин". Офіційні опоненти: доктор технічних наук, професор Кузьменко Анатолій Григорович, Хмельницький національний університет Міністерства освіти і науки України, завідувач кафедри "Зносостійкість та надійність машин" кандидат технічних наук, доцент Баб’як Микола Олександрович, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна Міністерства транспорту та зв’язку України, Львівська філія, доцент кафедри "Транспортні технології" |
|
Date |
2010-11-25T10:09:39Z
2010-11-25T10:09:39Z 2007 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
УДК 621.332.3
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/50 |
|
Language |
uk_UA
|
|
Publisher |
Кіровоград: РВЛ КНТУ
|
|