Дослідження впливу режимів гальмування відчепів на умови їх розділення
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Дослідження впливу режимів гальмування відчепів на умови їх розділення
Исследование влияния режимов торможения отцепов на условия их разделения на стрелках The Research of the Retarding Regimes Influence onto the Conditions of their Divisions on the Switch Points |
|
Creator |
Бобровський, Володимир Ілліч
Козаченко, Дмитро Миколайович Болвановська, Тетяна Валентинівна Бобровский, Владимир Ильич Козаченко, Дмитрий Николаевич Болвановская, Татьяна Валентиновна Bobrovskiy, Volodimir I. Bobrowski, Vladimir I. Kozachenko, Dmytro M. Kozachenko, Dmitriy N. Bolvanovska, Tatyana V. |
|
Subject |
розформування составу
режим гальмування відчеп скочування ризик нерозділення расформирование состава режим торможения отцеп скатывание риск неразделения breaking up of the rolling stock retarding regime wagon cut wagon cut rolling the risk of the cuts’ undivisions |
|
Description |
Исследование влияния режимов торможения отцепов на условия их разделения на стрелках / В. И. Бобровский, Д. Н. Козаченко, Т. В. Болвановская //Залізничний транспорт України. — 2011. — № 3. — С. 3—6.
UK: В статті наведено результати досліджень процесу розформування составу на сортувальних гірках при невизначеності інформації про ходові якості відчепів та умови їх скочування, запропоновано методи вибору режимів гальмування для зменшення ризику нерозділення відчепів. RU: В статье приведены результаты исследования процесса расформирования состава на сортировочных горках при неопределенности информации о ходовых свойствах отцепов и условиях их скатывания, предложены методы выбора режимов торможения для уменьшения риска неразделения отцепов. EN: In this article there were given the results of the breaking up process research under the conditions of the ambiguous information concerning both rolling characteristics of the cuts and the conditions of their rolling. There were also suggested the methods of the retarding regimes selection in order to decrease the risk of the cuts’ undivisions. |
|
Date |
2011-07-18T10:16:29Z
2011-07-18T10:16:29Z 2011 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
УДК 656.2
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/609 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Залізничний транспорт України
|
|