Запис Детальніше

Математична модель перевезення сировини та готової продукції підприємств гірничо-металургійного комплексу за залізничними напрямками з паралельними ходами

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Математична модель перевезення сировини та готової продукції підприємств гірничо-металургійного комплексу за залізничними напрямками з паралельними ходами
Математическая модель перевозки сырья и готовой продукции предприятий горно-металлургического комплекса по железнодорожным направлениям с параллельными ходами
Mathematical model of transportation of raw material and finished products of mining and metallurgical enterprises by railway directions with parallel motion
 
Creator Вернигора, Роман Віталійович
Папахов, Олександр Юрійович
Логвінова, Наталія Олександрівна
Вернигора, Роман Витальевич
Папахов, Александр Юрьевич
Логвинова, Наталья Александровна
Vernigora, Roman V.
Papahov, Alexander Y.
Logvinova, Natalia A.
 
Subject продукція гірничо-металургійного комплексу
перевезення
пропускна спроможність
розміри руху поїздів
продукция горно-металлургического комплекса
перевозки
пропускная способность
размеры движения поездов
goods of mining and metallurgy
transportation
carrying capacity
train traffic volume
скопус
Scopus
 
Description Вернигора, Р. В. Математична модель перевезення сировини та готової продукції підприємств гірничо-металургійного комплексу за залізничними напрямками з паралельними ходами / Р. В. Вернигора, О. Ю. Папахов, Н. О. Логвінова // Науковий вісник НГУ. - Дніпропетровськ, 2013. – Вип. 3. – С. 93-102. Використані метадані з http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84879375982&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=%22Mathematical+model+of+transportation+of+raw+material+and+finished+products+of+mining+and+metallurgical+enterprises+by+railway+directions+with+parallel+motion%22&sid=1E8E8CF927E5398747048AA106C6558D.I0QkgbIjGqqLQ4Nw7dqZ4A%3a1060&sot=b&sdt=b&sl=166&s=TITLE%28%22Mathematical+model+of+transportation+of+raw+material+and+finished+products+of+mining+and+metallurgical+enterprises+by+railway+directions+with+parallel+motion%22%29&relpos=0&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=TITLE%28\%26quot%3BMathematical+model+of+transportation+of+raw+material+and+finished+products+of+mining+and+metallurgical+enterprises+by+railway+directions+with+parallel+motion\%26quot%3B%29
UK: У статті розглянута задача раціонального розподілу вантажних поїздопотоків з продукцією гірничо-металургійного комплексу між паралельними ходами залізничного напрямку. Задача вирішена з урахуванням диференційованих тарифів на електроенергію. Розроблені процедура та методи можуть бути використані при створенні систем підтримки оперативних рішень для диспетчерського персоналу залізниць.
RU: В статье рассмотрена задача рационального распределения грузовых поездопотоков с продукцией горно-металлургического комплекса между параллельными ходами железнодорожного направления. Задача решена с учетом дифференцированных тарифов на электроэнергию. Разработанные процедура и методы могут быть использованы при создании систем поддержки оперативных решений для диспетчерского персонала железных дорог.
EN:
Purpose. To determine economically viable rationale of distribution of raw material and goods traffic of an enterprise of mining-metallurgical complex
between the railway segments with parallel motions. Methodology. The methodical basis of the research included: analysis and generalization of
literary sources and positive experience of freight train handling; mathematical simulation of train operation at railway segment with parallel motions;
the methods of statistical, cost, analytical and expert estimation of information about the state of handling of freight trains with raw material and goods
of mining-metallurgical complex enterprises at the railway segments with parallel motions in operating conditions. Findings. We have substantiated the
economically viable freight trains traffic volumes for transportation of raw material and prepared products of miningmetallurgical complex enterprises
at the railway segments with parallel motions taking into account the limitation of carrying capacity on the electrified segments in the conditions of
electric power wholesale market. Originality. For the first time we have formulated and solved the problem of optimization of trains handling for
transportation of raw material and goods of miningmetallurgical complex enterprises at the railway segments with parallel motions taking into account
the differentiated tariffs on electric power. This allows accelerating delivery of cargo and cutting the expenses of railway on freight trains handling. We
have improved the economic mathematical model of railway segment with parallel motions, which, unlike existing, allows defining the most rational
distribution of trains with raw material and goods depending on the operating situation. Practical value. The developed procedure and methods can be
used for creation of computer-aided system of decision making support for the efficient distribution of trains with raw material and goods of miningmetallurgical
complex enterprises at the railway segments with parallel motions taking into account the differentiated tariffs on electric power and
high-speed passenger train operation, and for development of workstation (ARM) of train dispatching personnel and efficient directive departments of
management and railway. © State Higher Educational Institution "National Mining University", 2013.
 
Date 2013-10-22T10:04:13Z
2013-10-22T10:04:13Z
2013
 
Type Article
 
Identifier 20712227
http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1749
 
Language uk_UA
 
Publisher Национальный горный университет