Запис Детальніше

Снижение избыточной мощности тягового средства в процессе движения

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Снижение избыточной мощности тягового средства в процессе движения
Зниження надлишкової потужності тягового засобу в процесі руху
 
Creator Саблин, Олег Игоревич
Саблін, Олег Ігорович
Sablin, Oleh I.
 
Subject электротранспорт постоянного тока
дискретное регулирование мощности
избыточная мощность
неравномерное электропотребление
потери электроэнергии
отключение тяговых двигателей
електротранспорт постійного струму
дискретне регулювання потужності
надлишкова потужність
нерівномірне електроспоживання
втрати електроенергії
вимикання тягових двигунів
DC electric locomotives
discrete power control
excess power
irregular power consumption
power losses
traction motors shutdown
 
Description Саблин, О. И. Снижение избыточной мощности тягового средства в процессе движения / О. И. Саблин, В. В. Артемчук // Восточно-европейский журнал передовых технологий. – 2012. – Т. 6, № 8(60). – С. 34-38.
RU: Для снижения избыточной мощности электротранспорта с дискретным регулированием мощности рассмотрена возможность оперативного
отключения групп тяговых двигателей в режиме
тяги. Выполненные расчеты показывают, что снижение избыточной мощности тягового средства
позволяет уменьшить расход электроэнергии на
тягу за счет снижения потерь электроэнергии от
неравномерного электропотребления в системе
тяги и силовой цепи тягового средства
UK: Для зниження надлишкової потужності елек-
тротранспорту з дискретним регулюванням
потужності розглянута можливість оператив-
ного відключення груп тягових двигунів в режимі
тяги. Виконанні розрахунки показують, що зни-
ження надлишкової потужності тягового засо-
бу дозволяє зменшити витрати електроенергії на
тягу за рахунок зниження втрат електроенергії від
нерівномірного електроспоживання в системі тяги
та силовому колі тягового засобу
EN: On Ukrainian DC electric locomotives the control of propulsive force and speed is carried out by the discrete
(step) Power Management System, which provides three diagrams of connections of traction motors in the traction
mode. However, in terms of energy losses in traction network from the irregular energy consumption such control
system is very inefficient. Often, especially with non full-weight trains the electric locomotive with discrete power
control in a certain range of speeds and oppositions to movement has excess capacity, which leads to irregular power consumption and increase of energy losses in traction network and power chain of traction mechanism.
In this mode the control of traction mechanism consists in alternating change of higher connection of traction
motor to the lower one, leading to surges and fluctuations of energy consumption. To improve the coefficient of
efficiency of traction motors, balancing a traction load in a traction power supply system, and thus improving the
power coefficient of traction mechanism, it is suggested to input into unfilled area of power control between the
highest and lowest characteristics, the additional intermediate native (running) traction characteristics.
They can be obtained by operative shutdown (temporary, in motion, and then, if necessary, an operative
regeneration) of groups of motors (two engines in the branches) with P-connection. This will improve the
controllability and expand the range of power control of traction mechanism. The running time of the locomotive
will not change as the additional diagrams do not exclude the principal one, but complement it and are used if
necessary
 
Date 2014-01-21T13:02:33Z
2014-01-21T13:02:33Z
2012
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1928
 
Language other