Запис Детальніше

Operational Distribution of the Train Traffic Volume on the Sections of Railway Operating Domain

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Operational Distribution of the Train Traffic Volume on the Sections of Railway Operating Domain
Оперативное распределение поездопотоков по участкам железнодорожного полигона
Оперативний розподіл поїздопотоків по ланках залізничного полігону
 
Creator Моzolevich, Grygoriy Yа.
Mozolevych, Grygoriy Yа.
Мозолевич, Григорий Яковлевич
Мозолевич, Григорій Якович
 
Subject train traffic volume distribution
train traffic volume
profit of railways
route selection
optimization task
operating domain
распределение потоков
поездопоток
прибыль железных дорог
выбор маршрутов
задача оптимизации
железнодорожный полигон
розподіл потоків
поїздопотік
прибуток залізниць
вибір маршрутів
завдання оптимізації
залізничний полігон
КСВ
 
Description Mozolevich, G. YA.
Operational distribution of the train traffic volume on the sections of railway operating domain / G. YA. Mozolevich // Наука та прогрес транспорту. — 2013. — № 5 (47). — P. 33—39 : рис. — Бібліогр. в кінці ст. — doi: 10.15802/stp2013/17964.
EN: Purpose. The task of the operational distribution of train traffic volume on the sections of operating domain is the optimization one. It is solved in the operational conditions by the dispatch station. The article sets the problem of formalizing and finding the new ways to solve this urgent problem. Methodology. A new approach to solving the problem of operational distribution of train traffic volume on the sections of the rail network with a choice of routes for all train traffics was proposed. Findings. A study of possible routes for the train traffic handle on the operating
domain used for mass freight transportations between Krivyi Rih and Donbas was carried out. The use of the proposed method allowed us to obtain a rational distribution of trains on the rail network sections. Originality. The
method of train traffic volume distribution in the network under operational conditions was improved. The method, as opposed to the current one allows one to select the route of separate units handle (according to the criteria of the
weighted average cost for 1 ton of cargo). Practical value. The use of the proposed technology of the operational distribution of train traffic volume will increase the efficiency of the railways in general and ensure the
competitiveness of rail transportations. The methodology implementation involves the use of railway dispatch station for the automated workplaces with appropriate informational support.
RU: Цель. Задача оперативного распределения поездопотоков по участкам разветвленного железнодорожного полигона является оптимизационной, решаемой в оперативных условиях диспетчерским аппаратом. Цель статьи – формализация и поиск новых путей решения этой актуальной задачи. Методика. Предложен новый
подход к решению задачи оперативного распределения поездопотоков по звеньям железнодорожной сети с выбором маршрутов для всех единиц поездопотоков. Результаты. Проведено исследование возможных маршрутов пропуска поездопотоков по железнодорожному полигону, используемому для массовых перевозок грузов между Криворожьем и Донбассом. Применение предложенной методики позволило получить рациональное распределение поездов по участкам сети. Научная новизна. Усовершенствован метод распределения потоков поездов на сети в оперативных условиях, который в отличие от существующих позволяет выбрать маршрут пропуска отдельных единиц потока по критерию средневзвешенной стоимости 1 т груза в составе. Практическая значимость. Использование предлагаемой технологии оперативного распределения поездопотоков повысит эффективность функционирования железных дорог в целом, обеспечит конкурентоспособность железнодорожных перевозок. Реализация методики предполагает использование диспетчерским аппаратом железных дорог автоматизированных рабочих мест с соответствующим информационным обеспечением.
UK: Мета. Задача оперативного розподілу поїздопотоків по ланках розгалуженого залізничного полігону є оптимізаційною, що вирішується в оперативних умовах диспетчерським апаратом. Метою статті є формалізація та пошук нових шляхів розв’язання цієї актуальної задачі. Методика. Запропоновано новий підхід щодо розв’язання задачі оперативного розподілу поїздопотоків по ланках залізничної мережі
з вибором маршрутів для всіх одиниць поїздопотоку. Результати. Виконано дослідження можливих маршрутів пропуску поїздопотоків по залізничному полігону, який використовується для масових перевезень вантажів між Криворіжжям та Донбасом. Застосування запропонованої методики дозволило отримати раціональний розподіл поїздів по ланках мережі. Наукова новизна. Удосконалено метод pозподілу потоків поїздів на мережі в оперативних умовах, що на відміну від існуючих дозволяє обрати маршрут пропуску окремих одиниць потоку за критерієм середньозваженої вартості 1 т вантажу в составі. Практична значимість. Використання запропонованої технології оперативного розподілу поїздопотоків
підвищить ефективність функціонування залізниць в цілому, забезпечить конкурентоспроможність
залізничних перевезень. Реалізація методики передбачає використання диспетчерським апаратом залізниць автоматизованих робочих місць з відповідним інформаційним забезпеченням.
 
Date 2014-02-26T11:00:57Z
2014-02-26T11:00:57Z
2013
 
Type Article
 
Identifier doi: 10.15802/stp2013/17964
2307–3489 (Print)
2307–6666 (Online)
http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2086
 
Language en
 
Publisher ДНУЗТ