Construction Analysis of Mechanical Parts of Locomotives
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Construction Analysis of Mechanical Parts of Locomotives
Анализ конструкций механической части локомотивов |
|
Creator |
Myamlin, Serhiy V.
Neduzha, Larysa O. Luchanin, Mukolaj Lukhanyn, Mykola I. Мямлін, Сергій Віталійович Недужа, Лариса Олександрівна Луханін, Микола Іванович Мямлин, Сергей Витальевич Недужая, Лариса Александровна Луханин, Николай Иванович |
|
Subject |
локомотив
ходовая часть тележка связи наклонные тяги locomotive running gears bogie communication inclined rods |
|
Description |
Myamlin S. Construction analysis of mechanical parts of locomotives / S. Myamlin, M. Luchanin, L. Neduzha // TEKA Commision of motorization and power indastry in agriculture. – 2013. – № 3. – P. 162–169. EN: To determine the dynamic properties of the mainline freight locomotives, characterizing the safe movement on straight and curved sections of track in the whole range of operating speeds, you need a set of studies including selection of design scheme, the development of an appropriate mathematical model of spatial fluctuations of the locomotive, making a computer calculation program, conducting the theoretical, and then experimental investigations of new designs. In this case, one should compare the results with existing constructions. One of the necessary conditions for improving the quality of traction rolling stock is to define the parameters of its running gears. Among the questions related to this problem, an important place occupies the problem of determining dynamic qualities of the locomotives at the stages of design, taking into account with the chosen technical solutions in the running gear design. The work focuses on key tendencies of some types of main locomotives embodiment, focusing on improving the running gears design. As a result of investigations one can see that the creation of a modern locomotive requires from designers and scientists realization of scientific and technical solutions providing the design speed increase with simultaneous improvement of the traction, braking and dynamic qualities to provide the simple and reliable construction, especially construction of the running gear, reducing the operating costs, low original cost and operating costs for the total service life, high traction force during take-off, work capability in the multiple traction mode, maximally approximated to the limited clutch and sufficient design speed. Research of mathematical modeling is conducted by the method of numerical integration of the dynamic loading of the main-line locomotive using the software system «Dynamics of Rail Vehicles» («DYNRAIL»). Design features of the running gear elements of some types of the main-line locomotives, which have inclined rods between bogie and the body, transmitting the traction forces between them and providing essential dynamic performance of the carriage motion are studied. RU: Для определения динамических качеств магистральных грузовых локомотивов, которые характеризуют безопасное движение по прямолинейным и криволинейным участкам пути во всем диапазоне эксплуатационных скоростей, необходим целый комплекс исследований, который включает в себя выбор расчетной схемы, разработку соответствующей математической модели пространственных колебаний локомотива, составление компьютерной программы вычислений, проведение теоретических, а потом и экспериментальных исследований новых конструкций. При этом сопоставление результатов необходимо выполнить с существующими конструкциями. Одним из необходимых условий качественного улучшения тягового подвижного состава железных дорог является определение параметров его ходовых частей. Среди вопросов, связанных с этой проблемой, важное место занимает задача определения динамических качеств локомотивов на стадии проектирования с учетом выбранных технических решений в конструкции ходовых частей. В работе рассмотрены основные тенденции конструктивного исполнения некоторых типов магистральных локомотивов, уделив основное внимание совершенствованию конструкции ходовых частей. В результате исследований видно, что создание современного локомотива требует от конструкторов и ученых реализации научных и технических решений, обеспечивающих повышение конструкционной скорости с одновременным улучшением тяговых, тормозных и динамических качеств для обеспечения простой и надежной конструкции, особенно ходовой части, позволяющей снизить расходы на обслуживание и ремонт, низкую первоначальную стоимость и эксплуатационные расходы в расчете на весь жизненный цикл, высокую силу тяги при трогании, максимально приближенную к предельной по сцеплению, возможность работы в режиме кратной тяги, достаточную конструкционную скорость. Исследования математического моделирования проводятся методом численного интегрирования динамической нагруженности магистрального локомотива с использованием программного комплекса «Dynamics of Rail Vihicles» («DYNRAIL»). Рассмотрены конструктивные особенности элементов ходовых частей некоторых типов магистральных локомотивов, имеющих между тележкой и кузовом наклонные тяги, которые передают тяговые усилия между ними и обеспечивают необходимые динамические показатели движения экипажа. |
|
Date |
2014-03-28T12:55:20Z
2014-03-28T12:55:20Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2159
|
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Одесса
|
|