Запис Детальніше

Оптимізація несучої конструкції планувальника баластної призми СПЗ-5/UA

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оптимізація несучої конструкції планувальника баластної призми СПЗ-5/UA
Оптимизация несущей конструкции планировщика балластной призмы СПЗ-5/UA
Optimization of Bearing Structure of Ballast Leveling Machine SPZ-5/UA
 
Creator Костриця, Сергій Анатолійович
Товт, Богдан Миколайович
Кострица, Сергей Анатольевич
Товт, Богдан Николаевич
Kostritsya, Sergey A.
Tovt, Bogdan M.
 
Subject планувальник баластної призми СПЗ-5
оптимізація
дослідження напружено- деформованого стану
утомна міцність
МСЕ
КБМ
КТМЕХ
планировщик балластной призмы СПЗ-5
оптимизация
исследование напряжённо- деформированного состояния
усталостная прочность
МКЭ
ballast leveling machine SPZ-5
optimization
deflected mode investigation
fatigue strength
FEM
 
Description Костриця, С. А.
Оптимізація несучої конструкції планувальника баластної призми СП3-5UA / С. А. Костриця, Б. М. Товт // Наука та прогрес транспорту. — 2013. — № 2(44). — С. 106—117 : рис., граф. - Бібліогр. в кінці ст. —
doi: 10.15802/stp2013/12246
UK: Мета. У статті наведені результати оптимізаційного дослідження та раціональні проекти несучої конструкції планувальника баластної призми СПЗ-5/UA. Обгрунтовано необхідність проведення оптимізації
конструкції досліджуваної машини. Методика. Виконано постановку задачі оптимізації конструкції, у тому
числі визначено площу поперечного перерізу повздовжньої балки несучої рами машини у якості цільової
функції, накладено обмеження у вигляді умови міцності за критерієм допустимих напружень. Результати.
Розроблено спрощену скінченно-елементну стрижневу модель несучої конструкції планувальника. У якості
контрольного прикладу розглянуто задачу оптимізації двотаврового поперечного перерізу, для якої отримано аналітичний і чисельний розв’язки. Наукова новизна. Отримані раціональні параметри несучої конструкції досліджуваної машини зі зниженою матеріалоємністю при збереженні міцнісних характеристик.
Практична значимість. За допомогою чисельної процедури оптимізації конструкцій виконано оптимізаційне дослідження для несучої конструкції планувальника баластної призми СПЗ-5/UA. Отримані раціональні проекти конструкції порівняно з проектами, у яких використано стандартні двотаврові перерізи. Встановлено, що використання проектів зі стандартними поперечними перерізами не дозволяє отримати конструкцію, кращу за запропоновану раціональну. Як результат, отримана раціональна конструкція колійної
машини, що розглядається, має достатній запас міцності. Поперечний переріз основної повздовжньої балки
несучої рами планувальника зменшено на 73 %.
RU: Цель. В статье приведены результаты оптимизационного исследования и рациональные проекты несущей конструкции планировщика балластной призмы СПЗ-5/UA. Обоснована необходимость проведения оптимизации конструкции исследуемой машины. Методика. Выполнена постановка задачи оптимизации, в
том числе определена площадь поперечного сечения продольной балки несущей рамы машины в качестве
целевой функции, наложены ограничения в виде условия прочности по критерию допустимых напряжений.
Результаты. Разработана упрощённая конечно-элементная стержневая модель несущей конструкции планировщика. В качестве контрольного примера рассмотрена задача оптимизации двутаврового поперечного
сечения, для которой получены аналитическое и численное решения. Научная новизна. Получены рациональные проекты несущей конструкции исследуемой машины со сниженной материалоёмкостью при сохранении прочностных характеристик. Практическая значимость. При помощи численной процедуры оптимизации конструкций выполнено оптимизационное исследование для несущей конструкции планировщика
балластной призмы СПЗ-5/UA. Полученные рациональные проекты конструкции в сравнении с проектами, в
которых использованы стандартные двутавровые сечения. Установлено, что использование проектов со
стандартными поперечными сечениями не позволяет получить конструкцию, лучшую в сравнении с рациональной. Как результат, получена рациональная конструкция путевой машины, которая рассматривается,
имеет достаточный запас прочности. Поперечное сечение основной продольной балки несущей рамы планировщика уменьшено на 73 %.
EN: Purpose. The results of the optimization investigation and the rational projects of the bearing structure of ballast
leveling machine SPZ-5/UA are brought in this paper. The necessity of realization of structural optimization of the
investigated machine is reasonable. Methodology. The statement of the optimization problem is executed: the beam
cross-section square is taken as the objective function; the allowable stresses criterion is taken as the constraint in this problem statement. Findings. The simplified FE-model of structure of machine is worked out. The optimization
problem of double-T cross-section is considered as a test case. For this problem we can obtain the analytical and
numeral solutions. Originality. The rational designs for the bearing structure of the investigated machine are
brought with the increased consumption of material with preservation of durability characteristics. Practical value.
The optimization investigation is executed for bearing structure of the ballast leveling machine SPZ-5/UA by the use
of the numerical structural optimization procedure. The obtained rational structural projects are compared to the
structural projects with standard double-T cross-sections. It is shown that the use of structural projects with standard
cross-sections makes it impossible to obtain the better structure as compared to the rational project. As a result the
rational structural project of the ballast leveling machine is obtained, which have the sufficient safety factor. The
cross-section of the main longitudinal beam of the bearing structure of leveling machine is decreased on 73%.
 
Date 2014-04-01T10:31:24Z
2014-04-01T10:31:24Z
2013
 
Type Article
 
Identifier doi: 10.15802/stp2013/12246
2307–3489 (Print)
2307–6666 (Online)
http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/2169
 
Language uk_UA
 
Publisher ДНУЗТ