Запис Детальніше

Філософія Декарта: базова інтенція та статус антропології

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Філософія Декарта: базова інтенція та статус антропології
Философия Декарта: базовая интенция и статус ан-тропологии
Philosophy of Descartes: Basic Intention and Status of Anthropology Abstract
 
Creator Малівський, Анатолій Миколайович
Маливский, Анатолий Николаевич
Malivskyy, Anatoly N.
Malivs'kіy, A. M.
Malivskyi, Anatolii M.
 
Subject антропологія
базова інтенція
редукціонізм
деантропологазація
проект
саморозбудова
КФС
антропология
базовая интенция
редукционизм
деантропологизация
проект
самосозидание
anthropology
basic intention
reductionism
de-anthropologization
self-creation
 
Description Малівський, А. М.
Філософія Декарта: базова інтенція та статус антропології / А. М. Малівський // Антропологічні виміри філософських досліджень. — 2013. — Вип. 4. — С. 108—117. — Бібліогр. в кінці ст.
UK: Мета. Мета даної статті – наголосити на недостатності редукціоністських тлумачень спадщини Декарта та акцентувати конститутивну значимість антропології у власному проекті мислителя. Методологія. Звертання до феноменології та герменевтики надає можливість осягнення ключових ідей мислителя як прояву його особистості. Недоліком усталених редукціоністських методологій є зосередженість на тлумаченні ідей Декарта як прояву детермінуючого впливу зовнішніх чинників. Новизна. Актуалізація істотності антропології в структурі філософського вчення Декарта базується на визнанні ключової значимості як антропологічної інтенції в попередній філософії, так і антропологічного проекту у власних текстах мислителя. На основі окреслених ідей оприявнюється недостатність усталених деантропологізованих тлумачень базової інтенції вчення Декарта.Висновки. Доведено, що антропологія, якою мала завершитися філософія Декарта, в умовах домінування редукціоністської настанови була витіснена деантропологізованим образом реальності. Осягнення автентичного образу філософії Декарта передбачає посилену увагу до антропологічної компоненти його онтології.
RU: Цель. Цель статьи – подчеркнуть недостаточность редукционистских истолкований наследия Декарта и акцентировать конститутивную значимость антропологии в собственном проекте мыслителя. Методология. Обращение к феноменологии и герменевтике делает возможным постижение ключевых идей мыслителя как проявление его личности. Изъяном устоявшихся редукционистских методологий является сосредоточенность на истолковании идей Декарта как проявление детерминирующего влияния внешних обстоятельств. Новизна. Актуализация существенности антропологии в структуре философского учения Декарта основывается на признании ключевой значимости антропологической интенции в предшествующей философии, так и антропологического проекта в собственных текстах мыслителя. На базе упомянутых идей становится явной ограниченность устоявшихся деантропологизированых истолкований текстов Декарта. Выводы. Доказано, что антропология, которой должна была завершится философия Декарта, в условиях доминирования редукционистской установки была вытеснена деантрологизированным образом реальности. Постижение аутентичного образа философии Декарта предполагает усиленное внимание к антропологической составляющей его онтологии.
EN: The purpose of the article is to emphasize the insufficiency of reductionist interpretation of Descartes’ heritage and to bring into focus the constitutive role of anthropology in Descartes authentic project. Scientific novelty. Substantiation of anthropology in Descartes’ philosophical structure is based upon recognition of key importance of anthropological intention in previous philosophy as well as anthropological one in philosopher’s own works. Therefore, the insufficiency of established de-anthropologised interpretation of essential intention of Descartes’ doctrine becomes evident. Methodology. The use of phenomenology and hermeneutics enables us to comprehend the key philosopher’s ideas as the manifestation of his personality. The concentration on the interpretation of Descartes ideas as the manifestation of determining influence of external factors is the shortcoming of the established reductionist methodology. Conclusions. It was proved that anthropology that should have been the conclusion of Descartes’ philosophy under conditions of domination of reductionist attitude was withdrawn by the de-anthropologised reality image. The comprehension of the authentic image of Descartes’ philosophy provides special attention to the anthropological element in his ontology.
 
Date 2014-12-05T08:54:08Z
2014-12-05T08:54:08Z
2013
 
Type Article
 
Identifier 2227–7242 (Print)
ІSSN 2304–9685 (Online)
http://ampr.diit.edu.ua/article/view/19785/17398
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3007
 
Language uk_UA
 
Publisher ДНУЗТ