Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System
Tехнологічні втрати рекуперованої електроенергії в тяговій мережі постійного струму Технологические потери рекуперированной электроэнергии в тяговой сети постоянного тока |
|
Creator |
Nikitenko, Anatolii V.
Nikitenko, Anatoliy V. Нікітенко, Анатолій Володимирович Никитенко, Анатолий Владимирович |
|
Subject |
recuperation
electric energy traction power system losses stochastic process current рекуперація електроенергія тягова система втрати випадковий процес струм ЕТЕМ рекуперация электроэнергия тяговая система потери случайный процесс ток |
|
Description |
Nikitenko, A. V. Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System: [Препринт] / A. V. Nikitenko // Computational Problems of Electrical Engineering / Lviv Polytechnic National University. - Lviv, 2013. – Vol. 4, № 2. EN: The efficiency of the recuperative braking of DC electric rolling stock is analyzed in the article. The monitoring of voltages and currents was done for the trains EPL2T and locomotives VL8 in the traction and the recuperative braking modes. The basic, additional and the total technical losses of the recuperated energy were calculated for DC traction power system. The statistical and theoretical distributions of the RMS current, the additional and total losses were drawn and the basic probabilistic coefficients were calculated for them. UK: В статті проаналізована ефективність застосування рекуперативного гальмування електрорухомим складом постійного струму. Моніторинг напруг та струмів виконано для електропоїздів ЕПЛ2Т та електровозів ВЛ8. Розраховано основні, додаткові та повні технологічні втрати енергії рекуперації в тяговій мережі постійного струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму, додаткових та повних втрат енергії рекуперації, а також розраховано основні імовірнісні показники. RU: В статье проведен анализ эффективности применения рекуперативного торможения электроподвижным составом постоянного тока. Мониторинг напряжений и токов выполнено для электропоездов ЕПЛ2Т и электровозов ВЛ8. рассчитаны основные, дополнительные и полные технологические потери энергии рекуперации в тяговой сети постоянного тока. Построены статистические и теоретические распределения действующего тока, дополнительных и полных потерь энергии рекуперации, а также рассчитано основные вероятностные показатели. |
|
Date |
2014-12-18T11:48:28Z
2014-12-18T11:48:28Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3143
|
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Національний університет "Львівська політехніка"
|
|