Запис Детальніше

Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System
Tехнологічні втрати рекуперованої електроенергії в тяговій мережі постійного струму
Технологические потери рекуперированной электроэнергии в тяговой сети постоянного тока
 
Creator Nikitenko, Anatolii V.
Nikitenko, Anatoliy V.
Нікітенко, Анатолій Володимирович
Никитенко, Анатолий Владимирович
 
Subject recuperation
electric energy
traction power system
losses
stochastic process
current
рекуперація
електроенергія
тягова система
втрати
випадковий процес
струм
ЕТЕМ
рекуперация
электроэнергия
тяговая система
потери
случайный процесс
ток
 
Description Nikitenko, A. V.
Technical Losses of the Recovered Electric Energy in DC Traction Power Supply System: [Препринт] / A. V. Nikitenko // Computational Problems of Electrical Engineering / Lviv Polytechnic National University. - Lviv, 2013. – Vol. 4, № 2.
EN: The efficiency of the recuperative braking of DC electric rolling stock is analyzed in the article. The monitoring of voltages and currents was done for the trains EPL2T and locomotives VL8 in the traction and the recuperative braking modes. The basic, additional and the total technical losses of the recuperated energy were calculated for DC traction power system. The statistical and theoretical distributions of the RMS current, the additional and total losses were drawn and the basic probabilistic coefficients were calculated for them.
UK: В статті проаналізована ефективність застосування рекуперативного гальмування електрорухомим складом постійного струму. Моніторинг напруг та струмів виконано для електропоїздів ЕПЛ2Т та електровозів ВЛ8. Розраховано основні, додаткові та повні технологічні втрати енергії рекуперації в тяговій мережі постійного струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму, додаткових та повних втрат енергії рекуперації, а також розраховано основні імовірнісні показники.
RU: В статье проведен анализ эффективности применения рекуперативного торможения электроподвижным составом постоянного тока. Мониторинг напряжений и токов выполнено для электропоездов ЕПЛ2Т и электровозов ВЛ8. рассчитаны основные, дополнительные и полные технологические потери энергии рекуперации в тяговой сети постоянного тока. Построены статистические и теоретические распределения действующего тока, дополнительных и полных потерь энергии рекуперации, а также рассчитано основные вероятностные показатели.
 
Date 2014-12-18T11:48:28Z
2014-12-18T11:48:28Z
2013
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3143
 
Language en
 
Publisher Національний університет "Львівська політехніка"