Запис Детальніше

Аналіз залежності між швидкістю, густиною потоку та інтенсивністю руху поїздів на залізничній дільниці.

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Аналіз залежності між швидкістю, густиною потоку та інтенсивністю руху поїздів на залізничній дільниці.
Анализ зависимостей между скоростью, плотностью потока и интенсивностью движения поездов на железнодорожном участке.
Analysis of the Relationship between Speed, Trainflow Density, and Intensity of Traffic at the Railway Line.
 
Creator Чибісов, Юрій Віталійович
Чибисов, Юрий Витальевич
Chibisov, Yuriy V.
 
Subject залізнична дільниця
інтенсивність руху
вхідний потік поїздів
густина поїздопотоку
імітаційне моделювання
KCB
железнодорожный участок
интенсивность движения
входящий поток
плотность поездопотока
имитационное моделирование
railway line
trainflow density
incoming flow of trains
intensity of traffic
computer-aid simulation
 
Description Ю. В. Чибісов Аналіз залежності між швидкістю, густиною потоку та інтенсивністю руху поїздів на залізничній дільниці / Ю. В. Чибісов // «Восточно-Европейский журнал передовых технологий» – 2013 - № 5/3(65). C. 33–39.
UK: Виконано аналіз залежностей між швидкістю, густиною потоку та інтенсивністю руху поїздів на залізничній дільниці. Встановлено залежності вихідного і вхідного потоків поїздів від густини поїздів на дільниці; залежність вхідного потоку від швидкості руху, а також встановлено взаємозв’язок між середнім часом ходу поїздів по дільниці та точністю реалізації швидкості.
RU: Выполнен анализ зависимостей между скоростью, плотностью потока и интенсивностью движения поездов на железнодорожном участке. Установлены зависимости выходящего и входящего потоков поездов от плотности поездов на участке, зависимость входящего потока от скорости движения, а также установлена взаимосвязь между средним временем хода поездов по участку и точностью реализации скорости.
EN: The analysis of the relationships between speed, trainflow density and intensity of the train at the railway line was made. The dependences of the incoming and outgoing flows of trains on the density of trains were established. There was also established the dependence of the incoming flow on the speed and the average travel time of trains on the line and the accuracy of the speed. Thus, it was analyzed the relationship between speed, density and traffic flow of trains on the railway station. There was established that the saturation of the traffic capacity causes a drop in average speed. Furthermore, we can conclude that it is impossible to achieve maximum traffic capacity, which is calculated according to analytical formulas.
 
Date 2014-12-22T09:16:31Z
2014-12-22T09:16:31Z
2013
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3169
 
Language uk_UA
 
Publisher ЧП "Технологический Центр".