Запис Детальніше

Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов
Стратегии автономного обучения как методическая основа обучения иностранных языков
Autonomy Learning Strategies as a Methodical Basis of Foreign Language Learning
 
Creator Іжко, Євгенія Станіславівна
Ижко, Евгения Станиславовна
Izhko, Yevheniia S.
 
Subject стратегії навчання
ефективне автономне навчання
організація навчального процесу
самостійність
стратегии обучения
эффективное автономное обучение
организация учебного процесса
самостоятельность
learning strategies
effective autonomy learning
organization of learning process
independance
КФП
 
Description Іжко, Є. С.
Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов: [Препринт] / Є. С. Іжко // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України : Серія "Філологічні науки" / ВЦ НУБІП України. – К., 2013. – Вип. 186. – Ч. 2. – С. 212–217.
УДК 378.147: 004
UK: Розглянуто стратегії автономного навчання під час вивчення іноземних мов з точки зору їх ефективності та особливості їх класифікацій. Визначені та охарактеризовані базові стратегії навчання як невід’ємні складові успішного вивчення іноземної мови.
RU: Рассмотрены стратегии автономного обучения при изучении иностранных языков с точки зрения их эффективности и особенности их классификации. Определены и охарактеризованы базовые стратегии обучения как неотъемлемые составляющие успешного изучения иностранного языка.
EN: The article is devoted to the problem of the classification of the learning strategies.
The autonomous language learning strategies and the characteristics of their classifications are considered from the point of view of their effectiveness. The basic learning strategies are identified and described as integral components of successful language learning. Learning strategies are the thoughts and actions students engage in, consciously or not, to learn new information. The goal of teaching learning strategies is to help students to consciously control how they learn so that they can be efficient, motivated, and independent language learners This article presents twenty particularly useful learning strategies that teachers can introduce to their students The goal of strategies instruction is to make students more aware of how they learn and how they can learn more efficiently and effectively. Strategic learning encourages students to take that responsibility and reflect on their own thinking process as well. Understanding the language learning process will encourage students’ acquisition and critical analysis of language learning issues.
 
Date 2014-12-24T09:11:17Z
2014-12-24T09:11:17Z
2013
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3208
 
Language uk_UA
 
Publisher Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ