Functional Simulation of Railway Stations on the Basis of Finite-State Automatа
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Functional Simulation of Railway Stations on the Basis of Finite-State Automatа
Функціональне моделювання залізничних станцій на основі кінцевих автоматів Функциональное моделирование железнодорожных станций на основе конечных автоматов |
|
Creator |
Bobrovskiy, Volodymyr I.
Bobrowski, Vladimir I. Kozachenko, Dmitriy N. Vernigora, Roman V. Бобровський, Володимир Ілліч Козаченко, Дмитро Миколайович Вернигора, Роман Віталійович Бобровский, Владимир Ильич Козаченко, Дмитрий Николаевич Вернигора, Роман Витальевич Kozachenko, Dmytro M. |
|
Subject |
railway stations
simulation ergatic model finite-state automate залізничні станції моделювання ергатична модель скінченний автомат КУЕР КСВ НДЧ железнодорожные станции моделирование эргатическая модель конечный автомат |
|
Description |
Bobrovskiy, V. I. Functional simulation of railway stations on the basis of finite-state automatа / V. I. Bobrovskiy, D. N. Kozachenko, R. V. Vernigora // Transport problems = Problemy transportu. — 2014. — Vol. 9, is. 3. — P. 57—65. EN: The general scheme of railway station’s model and technique of formalizing the technologic processes at stations are described. To take into account the human impact on station’s operation is suggested to use ergatic models. In conformity with concept of stations’ ergatic models a person is directly involved into the simulation process and manages the station technological processes acting as a dispatcher. The formalization of technological processes for processing the objects is performed on the basis of deterministic finite-state automaton. Designed model can be used for optimization of technical and technological parameters of railway stations, as well as in computer simulators for training of railway traffic managers. UK: Наведена загальна структура функціональної моделі залізничної станції і методика формалізації технологічних процесів станцій. Для врахування впливу людини на станційні процеси запропоновано використовувати ергатичні моделі. Відповідно до концепції ергатичного моделювання людина бере безпосередню участь у процесі моделювання і управляє технологічним процесом станції, виконуючи функції диспетчера. Розроблена модель може бути використана для оптимізації технічних і технологічних параметрів залізничних станцій, а також в комп'ютерних тренажерах для підготовки диспетчерського персоналу залізниць. RU: Приведена общая структура функциональной модели железнодорожной станции и методика формализации технологических процессов станций. Для учета влияния человека на станционные процессы предложено использовать эргатические модели. В соответствии с концепцией эргатического моделирования человек принимает непосредственное участие в процессе моделирования и управляет технологическим процессом станции, выполняя функции диспетчера. Разработанная модель может быть использована для оптимизации технических и технологических параметров железнодорожных станций, а также в компьютерных тренажерах для подготовки диспетчерского персонала железных дорог. |
|
Date |
2015-01-08T12:42:07Z
2015-01-08T12:42:07Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3262
|
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Silesian University of Technology, Poland
|
|