Запис Детальніше

Оцінка якісних показників контактування поверхневих шарів трибологічної системи «Колесо–Рейка»

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оцінка якісних показників контактування поверхневих шарів трибологічної системи «Колесо–Рейка»
Оценка качественных показателей контактирования поверхностных слоев трибологической системы «Колесо–Рельс»
Evaluation of Quality Indicators Contacting the Surface of the Tribological System «Wheel–Rail»
 
Creator Куліченко, Анатолій Якович
Кузін, Микола Олегович
Кузин, Николай Олегович
Вакуленко, Ігор Олексійович
Куличенко, Анатолий Яковлевич
Вакуленко, Игорь Алексеевич
Kulichenko, Anatoliy Ya.
Kuzin, Mykola O.
Kuzin, Nykolai O.
Vakulenko, Ihor O.
 
Subject мікровиступ
шорсткість
контакт
деформація
навантаження
КРС (ЛФ)
КТМ
микровыступ
шероховатость
деформация
нагрузка
microirregularity
roughness
contact
deformation
load
 
Description Куліченко, А. Я. Оцінка якісних показників контактування поверхневих шарів трибологічної системи "колесо-рейка" / А. Я. Куліченко, М. О. Кузін, І. О. Вакуленко // Наука та прогрес транспорту. — 2013. — № 3(45). — С. 44—50. — doi: 10.15802/stp2013/14529.
UK: Мета. Сучасні уявлення про контактну взаємодію тіл в умовах тертя ґрунтуються на моделях, які враховують геометричні параметри приповерхневих шарів складових трибо-систем. Дані моделі дозволяють із
високим рівнем адекватності описувати особливості рельєфу поверхонь деталей та їх вплив на експлуатаційні характеристики вузлів тертя в умовах пружних навантажень. Разом із тим можливість появи пластичних деформацій, особливо перед початком експлуатації фрикційних систем, дані моделі не враховують. Метою даної роботи є розробка нових математичних підходів опису попередньо прикладених деформацій та їх вплив на експлуатаційні характеристики трибо-систем. Методика. Із використанням підходів контактної механіки проведено аналіз впливу попереднього навантаження на контактування плоских шорстких поверхонь із використанням моделі, яка ґрунтується на припущеннях про нормальний розподіл висот мікронерівностей і пластичного деформування при першому навантаженні. Результати. Аналітично встановлено, що при помірному зниженні тиску порівняно із початковим фактична площа контакту є пропорційною тиску у
відношенні 2/3. Наукова новизна. Встановлено, що розмір плями контакту є пропорційним тиску першого
навантаження. Практична значимість. Показано, що при тисках, менших ніж початково прикладені до контактуючих поверхонь, характерними є більші значення фактичної поверхні контакту, число плям фактичного контакту, ніж для тих же тисків при першому навантаженні.
RU: Цель. Современные представления о контактном взаимодействии тел в условиях трения основываются
на моделях, которые учитывают геометрические параметры приповерхностных слоев составляющих
трибо-систем. Данные модели позволяют с высокой степенью адекватности описывать особенности рельефа поверхностей деталей и их влияние на эксплуатационные характеристики узлов трения в условиях упругих нагрузок. Вместе с тем возможность появления пластических деформаций в поверхностных слоях, особенно перед началом эксплуатации фрикционных систем, данные модели не учитывают. Целью данной работы является разработка новых математических подходов учета предварительно приложенных деформаций и их
влияние на эксплуатационные характеристики трибо-систем. Методика. С использованием подходов контактной механики проведен анализ влияния
предварительной нагрузки на контактирование плоских шероховатых поверхностей с использованием модели, основанной на предположениях о нормальном распределении высот микронеровностей и пластического деформирования при первой нагрузке. Результаты. Аналитически установлено, что при умеренном снижении давления по сравнению с исходным, фактическая площадь контакта пропорциональна давлению в отношении 2/3. Научная новизна. Установлено, что размер пятна контакта пропорционален давлению первой нагрузки. Практическая значимость. Показано, что при
давлениях, меньших, чем изначально приложенные к контактирующим поверхностям, характерны большие
значения фактической поверхности контакта, число пятен фактического контакта, чем для тех же давлений при первой нагрузке.
EN: Purpose. Modern ideas about the contact interaction of bodies in friction are based on models that take into account the geometric parameters of the surface layers constituting tribosystems. These models provide a high level
of adequacy to describe the features of the relief of the surfaces of parts and their impact on the performance characteristics of friction in the elastic stresses. However, the possibility of plastic deformations in the surface layers, particularly before using friction systems, these models do not account for. The aim of this work is the development of new mathematical approaches previously applied accounting strains and their effect on the performance of tribosystems. Methodology. Using the contact mechanics approaches analyzed the influence of preload on contacting a flat rough surfaces using a model based on the assumption of normal distribution of heights and roughness of plastic deformation at the first load. Findings. Analytically determined that under moderate pressure reduction from baseline, the actual contact area is proportional to the pressure in the 2/3 power. Originality. It is found that the contact patch size is proportional to the pressure of the first load. Practical value. It is established that at pressures lower than originally applied to the contact surfaces, the high values of the actual
surface contact, the number of patches of actual contact are typical, than for the same pressure at the first load.
 
Date 2015-04-22T06:07:54Z
2015-04-22T06:07:54Z
2013
 
Type Article
 
Identifier doi: 10.15802/stp2013/14529
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3683
 
Language uk_UA
 
Publisher Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна