Запис Детальніше

Метод проектів як один із засобів оптимізації автономного навчання

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Метод проектів як один із засобів оптимізації автономного навчання
Метод проектов как одно из средств оптимизации автономного обучения
Project Method as One of the Means of Autonomous Teaching Optimization
 
Creator Іжко, Євгенія Станіславівна
Ижко, Евгения Станиславовна
Izhko, Yevheniia S.
 
Subject проект
проектний метод
фаза проекту
автономне навчання
презентація
самостійність
КФП
рroject
project method
phase of the project
autonomy learning
presentation
independence
проектный метод
фаза проекта
автономное обучение
презентация
самостоятельность
 
Description Іжко Є. С. Метод проектів як один із засобів оптимізації автономного навчання: [препринт] / Є. С. Іжко // Вісник Дніпропетр. ун-ту ім. Альфреда Нобеля : Серія: Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. – Дніпропетровськ, 2014. — Вип. 2(8). — С. 92— 98.
UK: Проаналізовано основні фази проведення проекту. Визначено й охарактеризовано базові критерії проектної роботи як невід'ємні складові успішного автономного вивчення іноземної мови. Для формування та розвитку навичок створення проектів був проведений і проаналізований інформаційний, творчий проект.
RU: Рассмотрена сущность метода проектов. Приведены классификации проектов. Проанализированы основные фазы проведения проекта. Определены и охарактеризованы базовые критерии проектной роботы как неотъемлемые составляющие успешного автономного изучения иностранного языка. Для формирования навыков и развития навыков создания проектов был проведён и проанализирован проект.
EN: The article is devoted to the problem of the classification of the project method and developing the skills of the projectwork during the language learning.
The project method and the characteristics of its classifications are considered from the point of view of their effectiveness. The basic elements of the project are identified and described as integral components of successful autonomous language learning. The project that corresponds to the principles of autonomy learning and suits for all types of students was developed. The results of the project are introduced in the article. It was found that the goal of using project work during learning foreign languages is to help students to consciously control how they learn so that they can be efficient, motivated, and independent language learners. The organization of the project encourages students to take the responsibility and reflect on their own thinking process as well. Understanding the language learning process will encourage students’ acquisition and critical analysis of language learning issues. It can be concluded that the project work is a necessary part of autonomous learning. It should be emphasized that the criteria for the project and learning autonomy are similar. Both the project work and autonomous learning are characterized by following features: self-organization in learning, implementation and use of strategies and methods, changing the traditional role of the teacher, possibilities of self-assessment, integration of previous experience, focusing on your own learning style. The main purpose of project method is the possibility of self-knowledge acquisition process in solving practical problems or problems that require the integration of knowledge from different fields. This goal cooperates with the main goal of autonomous learning - to teach students to learn and work independently and responsibly. It can therefore be concluded that the project method is the best way of the formation and development of autonomous learning skills.
 
Date 2015-07-23T11:30:46Z
2015-07-23T11:30:46Z
2014
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4030
 
Language uk_UA
 
Publisher Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, Дніпропетровськ