Запис Детальніше

Нові методи дослідження проблем безпеки на залізничному транспорті

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Нові методи дослідження проблем безпеки на залізничному транспорті
Новые методы исследования проблем безопасности на железнодорожном транспорте
New Methods of Research of Problems of Safety on a Railway Transport
 
Creator Іванов, Олександр Володимирович
Иванов, Александр Владимирович
Ivanov, Oleksandr V.
 
Subject безпека
залізничний транспорт
нештатна ситуація
сценарний аналіз
КАТЗ
безопасность
железнодорожный транспорт
нештатная ситуация
ценарный анализ
safety
railway transport
no permanent situation
scenario analysis
 
Description Іванов, О. В. Нові методи дослідження проблем безпеки на залізничному транспорті / О. В. Іванов // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. — 2012. — № 4. — С. 82-86.
UK: Для вирішення задач в сфері безпеки на залізничному транспорті стало необхідним розробка методів та інформаційних систем, що забезпечують транспортну безпеку на території України. На основі вищевикладеного підходу був розроблений комплекс моделей і методів аналізу процесів виникнення нештатних ситуацій на складних об’єктах залізничного транспорту (ОЗТ) з використанням апарату теорії матриць. В основному задача аналізу і попередження надзвичайних ситуацій в рамках запропонованої методології полягає у визначенні матриць передування і досяжності для конкретного елемента ОЗТ, який в свою чергу може бути в близькому до відмови стані. Подальший аналіз матриці передування дає можливість визначити причини, які можуть викликати утворення надзвичайної ситуації, а аналіз матриці досяжності - тяжкість її наслідків. Практичне розв'язання задач забезпечення безпеки ОЗТ повинно здійснюватись на трьох рівнях: стратегічному, тактичному, оперативному. Стратегічні завдання безпеки повинні ліквідувати джерела вразливості транспортної системи або ослабити їх. Дані стратегічні рішення можуть бути розділені на наступні класи:
- спрямовані на ліквідацію джерел уразливості або в разі неможливості на ослаблення дії зовнішніх і внутрішніх джерел загроз;
- спрямовані на усунення або запобігання можливих загроз;
- спрямовані на запобігання або зниження інтенсивності впливу існуючих або можливих загроз безки ОЗТ;
- спрямовані на максимальне зменшення наслідків реалізації загроз і компенсації нанесеного збитку.
RU: Для решения задач в сфере безопасности на железнодорожном транспорте стало необходимым разработка методов и информационных систем, обеспечивающих транспортную безопасность на территории Украины. На основе вышеизложенного подхода был разработан комплекс моделей и методов анализа процессов возникновения нештатных ситуаций на сложных объектах железнодорожного транспорта (ОЖТ) с использованием аппарата теории матриц. В основном задача анализа и предупреждения чрезвычайных ситуаций в рамках предложенной методологии заключается в определении матриц предшествующего и досягаемости для конкретного элемента ОЖТ, который в свою очередь может быть в близком к отказу состоянии. Дальнейший анализ матрицы предшествующего состояния позволяет определить причины, которые могут вызвать образование чрезвычайной ситуации, а анализ матрицы досягаемости – тяжесть ее последствий. Практическое решение задач обеспечения безопасности ОЖТ должно осуществляться на трех уровнях: стратегическом, тактическом, оперативном. Стратегические задачи безопасности должны ликвидировать источники уязвимости транспортной системы или ослабить их. Данные стратегические решения могут быть разделены на следующие классы:
- направленные на ликвидацию источников уязвимости или в случае невозможности на ослабление действия внешних и внутренних источников угроз;
- направленные на устранение или предотвращение возможных угроз;
- направленные на предотвращение или уменьшение интенсивности воздействия существующих или возможных угроз бесконтактные ОЖТ;
-направленности на максимальное уменьшение последствий реализации угроз и компенсации нанесенного ущерба.
EN: For the decision of tasks in the field of safety on a railway transport it is necessary to develop the methods and informative systems, providing a transport safety on territory of Ukraine. On the basis of above mentioned approach the complex of models and methods of analysis of processes of origin of nonpermanent situations was worked out on the difficult objects of railway transport (ORT) with the use of theory of matrices. Mainly the task of analysis and warning of emergencies within the framework of an offer methodology consists in determination of matrices of antecedent and reach for each element of ORT, that in turn can be in the near to the refuse state. The further analysis of matrix of the preceding state allows us to define reasons, that can caused formation of emergency, and analysis of reach matrix is weight of her consequences The practical decision of tasks providing of ОRТ safety must realize on three levels: strategic, tactical, operative. The strategic tasks of safety must liquidate the sources of vulnerability of a transport system or weaken them. These strategic decisions can be divided into next classes:
- aimed at liquidation of vulnerability sources or on weakening of action of external and internal sources of threats if it be impossible;
- aimed at the orientation on a removal or prevention of possible threats;
- aimed at maximal reduction of consequences of realization of threats and indemnification of the inflicted damage.
 
Date 2015-09-14T06:19:20Z
2015-09-14T06:19:20Z
2012
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4161
 
Language uk_UA
 
Publisher ДНУЖТ