Проблемы использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Проблемы использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги
Проблеми використання надлишкової енергії рекуперації в системі електричної тяги Problems of Using the Excess Power in the System of Electric Traction |
|
Creator |
Саблин, Олег Игоревич
Саблін, Олег Ігорович Sablin, Oleh I. |
|
Subject |
электротранспорт
тяговое электропотребление электрическое торможение рекуперация энергосбережение електротранспорт тягове електроспоживання електричне гальмування рекуперація енергозбереження КТОЕ electric transport tractive power consumption electric braking recuperation energy saving |
|
Description |
Саблин О. И. Проблемы использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги / О. И. Саблин // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. — 2013. — № 6. — С. 32-35.
RU: Электрический транспорт в настоящее время является единственным видом транспорта, способным возобновлять часть затраченной на движение энергии путем ее рекуперации, что является одним из основных резервов снижения энергоемкости данного вида транспорта. При рациональных режимах движения электротранспорта рекуперация позволяет на 30...40 % снизить затраты энергии на перевозки. Однако вследствие низкого уровня синхронизации в транспортной сети процессов тягового электропотребления и рекуперации показатель возобновления энергии в электросетях существующих систем электротранспорта сегодня не превышает 5...7 %. В таком случае разработка методов рационального использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги позволит достичь существенного снижения энергоемкости и улучшения экологических показателей электротранспорта. Для этого должно быть проанализировано современное состояние проблемы использования избыточной электроэнергии рекуперации в системе электрического транспорта и факторов, влияющих на этот процесс. Актуальность. С учетом современных негативных тенденций на отечественном энергетическом рынке и угрозах национальной энергетической безопасности страны разработка и внедрение новых эффективных малозатратных методов и средств повышения эффективности использования энергии рекуперации электротранспорта является актуальным направлением исследований. Научная новизна. Для оценки эффективности использования избыточной рекуперативной энергии предлагается учитывать режимы и графики нетяговой нагрузки в узлах присоединения системы тягового электроснабжения электротранспорта, что является одним из важных факторов эффективности и собственно говоря самой возможности возврата избыточной энергии рекуперации электротранспорта во внешнюю питающую сеть. Практическая значимость. Выполненный анализ факторов является основой для дальнейшего поиска рациональных методов и выбора технических средств по повышению эффективности использования режима рекуперативного торможения на электротранспорте. UK: Електричний транспорт на даний час є єдиним видом транспорту, здатним відновлювати частину витраченої на рух енергії шляхом її рекуперації, що є одним з основних резервів зниження енергоємності даного виду транспорту. При раціональних режимах руху електротранспорту рекуперація дозволяє на 30...40 % зменшити витрати енергії на перевезення. Однак внаслідок низького рівня синхронізації у транспортній мережі процесів тягового електроспоживання і рекуперації показник відновлення енергії в електромережах існуючих систем електротранспорту сьогодні не перевищує 5...7 %. В такому разі розробка методів раціонального використання надлишкової енергії рекуперації в системі електричної тяги дозволить досягти суттєвого зниження енергоємності і покращення екологічних показників електротранспорту. Для цього повинно бути проаналізовано сучасний стан проблеми використання надлишкової електроенергії рекуперації в системі електричного транспорту та чинників, що впливають на цей процес. Актуальність. З урахуванням сучасних негативних тенденцій на вітчизняному енергетичному ринку і загрозах національній енергетичній безпеці країни розробка і впровадження нових ефективних малозатратних методів і засобів підвищення ефективності використання енергії рекуперації електротранспорту є актуальним напрямом досліджень. Наукова новизна. Для оцінки ефективності використання надлишкової рекуперативної енергії пропонується враховувати режими і графіки нетягового навантаження у вузлах приєднання системи тягового електропостачання електротранспорту, що є одним з важливих чинників ефективності і власне кажучи самої можливості повернення надлишкової енергії рекуперації електротранспорту до зовнішньої живлячої мережі. Практична значимість. Виконаний аналіз чинників є основою для подальшого пошуку раціональних методів та вибору технічних засобів щодо підвищення ефективності використання режиму рекуперативного гальмування на електротранспорті. EN: Electric transport is currently the only mode of transport able to resume the part spent on the movement of energy through her recovery, which is one of the main reserves to reduce the intensity of this type of transport. Rational modes of motion of the electric recuperation allows for 30...40% reduction in the energy costs of transportation. However, due to the low level of synchronization in the network transport processes traction energy consumption and recovery rate of energy recovery in electric systems electric today does not exceed 5...7 %. In this case, the development of methods for the rational use of the excess power in the system of electric traction will allow to achieve significant reduction of energy consumption and improve the environmental performance of electric vehicles. This must be analyzed current status of the problem of excessive use of power recovery system of electric transport and factors affecting this process. The relevance. Given the current negative trends in the domestic energy market and the threats to national energy security, the development and implementation of new cost-effective methods and means of increasing the efficiency of energy recovery electric transport is an important area of research. Scientific novelty. To assess the effectiveness of the use of excessive regenerative energy are invited to consider the modes and graphics non-tractive load on the nodes of the accession of the traction electric electric, which is one of the important factors in the effectiveness and indeed the very possibility of the return of the excess power in an external electric supply network. Practical significance. The analysis of the factors is the basis for further search of rational methods and technical means for improving the efficiency of regenerative braking on electric transport. |
|
Date |
2015-09-21T06:46:23Z
2015-09-21T06:46:23Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4188
|
|
Language |
ru_RU
|
|
Publisher |
ДНУЖТ
|
|