Запис Детальніше

The Comparative Analysis of Main Calculation Methods of Matrix Elements' Impedance of 1520 mm Rail Track Gauge in Audio Frequency Range

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The Comparative Analysis of Main Calculation Methods of Matrix Elements' Impedance of 1520 mm Rail Track Gauge in Audio Frequency Range
Порівняльний аналіз основних методів розрахунку матриці послідовного імпедансу колії шириною 1520 мм в діапазоні тональних частот
Сравнительный анализ основных методов расчета матрицы последовательного импеданса рельсовой колеи шириной 1520 мм в диапазоне тональных частот
 
Creator Gavrilyuk, Vladimir I.
Havryliuk, Volodymyr I.
Meleshko, V. V.
Гаврилюк, Володимир Ілліч
Мелешко, В. В.
Гаврилюк, Владимир Ильич
 
Subject traction rails
frequency-dependent impedance
Carson’s method
complex depth of earth return.
рейки
частотно-залежний імпеданс
метод Карсона
метод комплексної товщини поверхневого шару землі
КАТЗ
рельсы
частотно-зависимый импеданс
метод комплексной толщины поверхностного слоя земли
 
Description Havryliuk, V. I.
The comparative analysis of main calculation methods of matrix elements' impedance of 1520 mm rail track gauge in audio frequency range / V. I. Havryliuk, V. V. Meleshko // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. — 2014. — №7. — С. 44—51.
EN: With the aim of comparative analysis of main calculation methods of series impedance matrix for 1520 mm rail track gauge in audio frequency range a brief mathematical formulation revue of two methods for calculation of traction rails' impedance with consideration of earth return cur-rent has been carried out.
The applicability of Carson's method and complex depth of earth return method for calculations of impedance of 1520 mm track gauge in frequency range 1005 Hz have been con-firmed. ..10
The observed differences of calculated results and measured data may be eliminated by correct choice of parameters in the calculation formulas.
UK: З метою порівняльного аналізу основних методів розрахунку матриці послідовного ім-педансу рейкової колії стандарту 1520 мм в діапазоні тональних частот, проведений коро-ткий огляд математичного формулювання методів розрахунку імпедансу тягових рейок з урахуванням зворотного струму в землі.
Підтверджено придатність метода Карсона і метода комплексної глибини зворотного тягового струму для розрахунку імпедансу рейкової колії стандарту 1520 мм в діапазоні частот 100..105 Гц.
Спостерігаємі відмінності результатів розрахунку та виміряних даних можуть бути усунуті коректним вибором параметрів у розрахункових формулах.
RU: С целью сравнительного анализа основных методов расчета матрицы последовательного импеданса рельсовой колеи стандарта 1520 мм в диапазоне тональных частот, проведен краткий обзор математической формулировки методов расчета импеданса тяговых рельс с учетом обратного тока в земле. Подтверждена применимость метода Карсона и метода комплексной глубины обратного тягового тока для расчета импеданса рельсовой колеи стандарта 1520 мм в диапазоне частот 1005 Гц. ..10
Наблюдаемые различия результатов расчета и измеренных данных могут быть устранены корректным выбором параметров в расчетных формулах.
Укрзалізниця
 
Date 2015-09-23T07:00:42Z
2015-09-23T07:00:42Z
2014
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4197
 
Language en
 
Publisher Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна