Запис Детальніше

Перспективи розвитку залізничного туризму України на вузькоколійних лініях Закарпаття

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Перспективи розвитку залізничного туризму України на вузькоколійних лініях Закарпаття
Перспективы развития железнодорожного туризма Украины на узкоколейных линиях Закарпатья
Perspectives of Ukrainian Railway Tourism Development on Narrow-Gauge Lines of Zakarpattia
 
Creator Кузнецов, Валерій Геннадійович
Пшінько, Павло Олександрович
Клименко, Ігор Володимирович
Гуменюк, Анастасія Володимирівна
Загорулько, Сергій Михайлович
Кузнецов, Валерий Геннадиевич
Пшинько, Павел Александрович
Клименко, Игорь Владимирович
Гуменюк, Анастасия Владимировна
Загорулько, Сергей Михайлович
Kuznetsov, Valeriy G.
Kuzniecov, Walery G.
Pshin’ko, Pavlo O.
Pshinko, Pavel A.
Klimenko, Igor V.
Gumenyuk, Anastasiya V.
Zahorulko, Serhii M.
Zagorulko, Sergey M.
Kuznetsov, Valerii H.
 
Subject вузькоколійна залізниця
туризм
інфраструктура
колія
штучні споруди
відновлення
капітальній ремонт
КЕПЗ
КБВГ
СПКТБ ЗТ
узкоколейная железная дорога
инфраструктура
путь
искусственные сооружения
восстановление
капитальный ремонт
narrow-gage railway
tourism
infrastructure
track
artificial constructions
restoration
overhaul
 
Description Перспективи розвитку залізничного туризму України на вузькоколійних лініях Закарпаття / В. Г. Кузнецов, П. О. Пшінько, І. В. Клименко, А. В. Гуменюк, С. М. Загорулько // Наука та прогрес транспорту. — 2015. — № 4 (58). — С. 23—33. — doi: 10.15802/stp2015/49196.
UK: Мета. Наукова робота має за мету:1) визначення перспектив розвитку залізничного туризму України на вузькоколійних лініях Закарпаття; 2) аналіз технічного стану Боржавської вузькоколійної залізниці для реалізації проекту відновлення ефективного функціонування гірських залізниць шириною колії 750 мм в Карпатському регіоні з подальшою можливістю їх приєднання до розгалуженої міжнародної туристичної мережі; 3) дослідження сучасного стану та тенденцій розвитку туристичної галузі України та пасажирського господарства вітчизняних залізниць; 4) висвітлення ролі та місця залізничного туризму в системі перевезень. Методика. Експертною групою виконувались виїзні огляди та натурні дослідження об'єктів колійного господарства та пасажирської інфраструктури, рухомого складу й допоміжних виробництв, що задіяні у функціонуванні вузькоколійної залізниці. Було оцінено загальний технічний стан залізничної колії та штучних споруд ділянки вузькоколійної залізниці в Карпатському регіоні. Результати. У рамках виїзних оглядів експертною групою встановлено, що об'єкти колійного господарства, пасажирської інфраструктури, рухомого складу та допоміжних виробництв, задіяних у функціонуванні вузькоколійної залізниці, знаходяться в занедбаному стані та потребують значних оновлень і капітального ремонту. Але маршрути проходження пасажирських поїздів залишаються придатними для участі в проекті розвитку залізничного туризму України.
Наукова новизна. Вперше зроблено аналіз стану вузькоколійної залізниці для подальшої реалізації проекту з розвитку залізничного туризму в Україні. Виконано аналіз зарубіжного досвіду організації залізничного туризму. Досліджено сучасний стан і тенденції розвитку туристичної галузі України, визначено та систематизовано фактори конкурентоспроможності залізничного транспорту для забезпечення туристичних перевезень в Україні. Практична значимість. Відновлення та ефективне функціонування гірських залізниць шириною 750 мм у Карпатському регіоні дасть поштовх розвитку туризму, машинобудуванню, будівництву та енергетики. В той же час дані дії дозволять нарешті здійснити науково обґрунтовані ефективні протипаводкові заходи, які захистять населення від стихійних екологічних лих.
RU: Цель. Научная работа своей целью имеет: 1) определение перспектив развития железнодорожного туризма Украины на узкоколейных линиях Закарпатья; 2) анализ технического состояния Боржавской узкоколейки для реализации проекта восстановления эффективного функционирования горных железных дорог шириной пути 750 мм в Карпатском регионе с последующей возможностью их присоединения к распределённой туристической сети; 3) исследование современного состояния и тенденций развития туристической
отрасли Украины и пассажирского хозяйства отечественных железных дорог; 4) выяснение роли и места
железнодорожного туризма в системе перевозок. Методика. Экспертной группой выполнялись выездные осмотры и натурные исследования объектов путевого хозяйства и пассажирской инфраструктуры, подвижного состава и вспомогательных производств, задействованных в функционировании узкоколейной железной дороги. Было оценено общее техническое состояние железнодорожного пути и искусственных сооружений участка узкоколейной железной дороги в Карпатском регионе. Результаты. В рамках выездных осмотров экспертной группой установлено, что объекты путевого хозяйства, пассажирской инфраструктуры, подвижного состава и вспомогательных производств, задействованных в функционировании узкоколейной железной дороги, находятся в запущенном состоянии и требуют значительных обновлений и капитального
ремонта. Но маршруты следования пассажирских поездов остаются пригодными для участия в проекте развития железнодорожного туризма Украины. Научная новизна. Впервые выполнен анализ состояния узкоколейной железной дороги для последующей реализации проекта по развитию железнодорожного туризма в Украине. Выполнен анализ зарубежного опыта организации железнодорожного туризма. Исследовано современное состояние и тенденции развития туристической отрасли Украины, определены и систематизированы факторы конкурентоспособности железнодорожного транспорта для обеспечения туристических перевозок в Украине. Практическая значимость. Восстановление и эффективное функционирование горных железных дорог шириной 750 мм в Карпатском регионе даст толчок развитию туризма, машиностроения, строительства и энергетики. В то же время данные действия позволят наконец осуществить научно обоснованные эффективные противопаводковые мероприятия, которые обезопасят население от стихийных экологических бедствий.
EN: Purpose. The purpose of the paper is: (1) the definition of perspectives development of Ukrainian railway tourism
on the narrow gauge lines of Zakarpattia; 2) technical condition analysis of Borzhava narrow gauge railway for the project to restore the effective functioning of mountain railways track, width 750 mm in the Carpathian region, with the possibility of their accession to the distributed travel network; 3) the study of the modern state and tendencies of development of tourist industry of Ukraine and the passenger economy of national railways; 4) clarification
of the role and place of the railway tourism in the transportation system. Methodology. The expert group has carried
out field inspections and field investigations of facilities track facilities and passenger infrastructure, rolling stock and ancillary industries involved in the functioning narrow-gauge railway. It was estimated the overall technical condition of the railway track and engineering structures section of narrow-gauge Railways in the Carpathian region.
Findings. In the framework of on-site examinations of the expert group found that the objects of tracks, passenger and freight infrastructure, rolling stock and ancillary industries involved in the operation of narrow-gauge Railways are in poor condition and require significant updates and major repairs. But the routes of passenger trains remain fit for participation in the project of development of railway tourism of Ukraine Originality. For the first time the state of the narrow-gauge railway for further implementation of the project on the development of rail tourism in Ukraine was realized. The analysis of foreign experience of organization of railway tourism has been carried out. The modern
state and tendencies of development of tourist industry of Ukraine was studied, the factors of competitiveness of rail transport for providing tourist transport in Ukraine were identified and systematized. Practical value. The recovery and effective functioning of mountain railways with a width of 750 mm in the Carpathian region will give an
impetus to the tourism development, engineering, construction and energy. At the same time, these actions will allow
us to finally implement a scientifically-based effective flood control measures that will protect the population from natural environmental disasters.
 
Date 2015-10-06T08:09:03Z
2015-10-06T08:09:03Z
2015
 
Type Article
 
Identifier doi: 10.15802/stp2015/49196
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4234
 
Language uk
 
Publisher Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна