Обґрунтування продовження терміну служби пасажирських вагонів із осередками корозії хребтової балки
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Обґрунтування продовження терміну служби пасажирських вагонів із осередками корозії хребтової балки
Обоснование продления срока службы пассажирских вагонов с очагами коррозии хребтовой балки The Rationale for Extending the Services of Passenger Cars With Pockets of Corrosion in the Center Sill |
|
Creator |
Мямлін, Сергій Віталійович
Рейдемейстер, Олексій Геннадійович Пуларія, Андрій Луарсабович Калашник, Володимир Олександрович Мямлин, Сергей Витальевич Рейдемейстер, Алексей Геннадьевич Пулария, Андрей Луарсабович Калашник, Владимир Александрович Myamlin, Serhiy V. Reidemeister, Alexey G. Pulariya, Andriy L. Pulariia, Andriy L. Kalashnik, Vladimir A. Kalashnyk, Volodymyr O. |
|
Subject |
пасажирський вагон
хребтова балка корозійні пошкодження відповідність хімічний склад механічні властивості мікроструктура міцність конструкції статичні випробування ударні випробування напрацювання на ресурс КВАГ пассажирский вагон хребтовая балка коррозионные повреждения соответствие химический состав механические свойства микроструктура прочность конструкции статические испытания ударные испытания наработка на ресурс passenger car center sill corrosion damage compliance chemical composition mechanical properties microstructure structural strength static test impact test time to share |
|
Description |
Обґрунтування продовження терміну служби пасажирських вагонів із осередками корозії хребтової балки / С. В. Мямлін, О. Г. Рейдемейстер, А. Л. Пуларія, В. О. Калашник // Наука та прогрес транспорту. — 2015. — № 5. — С. 132—140. — doi: 10.15802/stp2015/55337.
UK: Наукова робота передбачає: 1) пошук засобів врахування впливу локальних корозійних пошкоджень конструкції вагонів, що вислужили призначений термін, із метою його продовження; 2) експериментальну перевірку відповідності матеріалу конструкції вимогам нормативної документації та обґрунтування продовження терміну служби пасажирських вагонів із осередками корозії після 30 років експлуатації; 3) оцінку відповідності залишкового ресурсу конструкції кузовів вагонів експлуатаційним навантаженням протягом наступних 5 років використання. Методика. Розроблений алгоритм технічного діагностування вагонів із осередками корозії хребтової балки містить у собі кілька етапів. Спочатку проводиться обстеження технічного стану конструкції візуально-оптичним методом і методами неруйнівного контролю та визначається ступінь пошкоджень. На наступному етапі виконується експериментальна перевірка відповідності структури та механічних властивостей металу хребтової балки вагона з осередками корозії вимогам нормативної документації. Далі виконується дослідження міцності несучих конструкцій кузовів вагонів на підставі експериментальних статичних та ударних випробувань на міцність. Нарешті проводяться ресурсні випробування на дію поздовжніх сил і виконується оцінка та прогнозування відповідності ресурсу кузовів вагонів на наступний період. Результати. Дійсна робота завершена одержанням експериментальних даних із обґрунтування продовження терміну служби пасажирських вагонів як із точки зору напрацювання несучих елементів кузова вагона на ресурс, так і з точки зору хімічного складу, структури та механічних властивостей метала хребтової балки з осередками корозії. Наявність локальних корозійних пошкоджень хребтової балки представлених розмірів не складає загрози міцності конструкції та безпеці руху. Наукова новизна. Авторами проведені комплексні дослідження з обґрунтування терміну служби пасажирських вагонів як із боку напрацювання елементів кузова на ударну витривалість, так і з оцінки механічних властивостей металу, з якого виготовлені елементи вагона. Вперше обґрунтована можливість подальшої експлуатації вагонів із корозійними пошкодженнями хребтової балки. Практична значимість. Отримані вченими результати дозволяють без додаткових заходів продовжити термін служби пасажирських вагонів із осередками корозії хребтової балки. RU: Научная работа предполагает: 1) поиск способов учета влияния локальных коррозионных повреждений конструкции вагонов, которые отслужили назначенный срок, с целью его продления; 2) экспериментальную проверку соответствия материала конструкции требованиям нормативной документации и обоснование продления срока службы пассажирских вагонов с очагами коррозии после 30 лет эксплуатации; 3) оценку соответствия остаточного ресурса конструкции кузовов вагонов эксплуатационным нагрузкам в течение следующих 5 лет использования. Методика. Разработанный алгоритм технического диагностирования вагонов с очагами коррозии хребтовой балки содержит в себе несколько этапов. Сначала проводится обследование технического состояния конструкции визуально-оптическим методом и методами неразрушающего контроля, а также определяется степень повреждений. На следующем этапе выполняется экспериментальная проверка соответствия структуры и механических свойств металла хребтовой балки вагона с очагами коррозии требованиям нормативной документации. Далее выполняется исследование прочности несущих конструкций кузовов вагонов на основе экспериментальных статических и ударных испытаний на прочность. Наконец проводятся ресурсные испытания на действие продольных сил и выполняется оценка и прогнозирование соответствия ресурса кузовов вагонов на следующий период. Результаты. Действительная работа завершена получением экспериментальных данных по обоснованию продления срока службы пассажирских вагонов как с точки зрения наработки несущих элементов кузова вагона на ресурс, так и с точки зрения химического состава, структуры и механических свойств металла хребтовой балки с очагами коррозии. Наличие локальных коррозионных повреждений хребтовой балки представленных размеров не составляет угрозы прочности конструкции и безопасности движения. Научная новизна. Авторами проведены комплексные исследования по обоснованию срока службы пассажирских вагонов как со стороны наработки элементов кузова на ударную выносливость, так и оценки механических свойств металла, из которого изготовлены элементы вагона. Впервые обоснована возможность дальнейшей эксплуатации вагонов с коррозионными повреждениями хребтовой балки. Практическая значимость. Полученные учеными результаты позволяют без дополнительных мероприятий продлить срок службы пассажирских вагонов с очагами коррозии хребтовой балки. |
|
Date |
2015-12-24T07:27:34Z
2015-12-24T07:27:34Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
doi: 10.15802/stp2015/55337
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4365 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
|
|