Запис Детальніше

Розвиток припортової залізничної інфраструктури за рахунок державно-приватного партнерства

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток припортової залізничної інфраструктури за рахунок державно-приватного партнерства
Развитие припортовой железнодорожной инфраструктуры за счет государственно-частного партнерства
Development of Railway Infrastructure of Ports through Public-Private Partnership
 
Creator Козаченко, Дмитро Миколайович
Березовий, Микола Іванович
Верлан, Анатолій Іванович
Козаченко, Дмитрий Николаевич
Березовый, Николай Иванович
Верлан, Анатолий Иванович
Kozachenko, Dmytro M.
Berezovy, Nikolay I.
Berezovyi, Mykola I.
Verlan, Anatoliy I.
Kozachenko, Dmitriy N.
 
Subject припортова станція
морський порт
маршрут
залізничний тариф
КУЕР
НДЧ
припортовая станция
морской порт
железнодорожный тариф
port station
sea port
unit train
railway rate
 
Description Козаченко, Д. М. Розвиток припортової залізничної інфраструктури за рахунок державно-приватного партнерства / Д. М. Козаченко, М. І. Березовий, А. І. Верлан // Зб. наук. пр. Укр. держ. ун-ту заліз. тр-ту. — Харків, 2015. — Вип. 156. — С. 1—10.
UK: Розглянуто проблеми невідповідності пропускної спроможності припортової залізничної інфраструктури переробній спроможності морських портів. Запропоновано методи залучення
приватних інвестицій для розвитку припортових станцій за рахунок вдосконалення структури тарифу залізниць.
RU: Рассмотрены проблемы несоответствия пропускной способности припортовой железнодорожной инфраструктуры перерабатывающей способности морских портов.
Предложены методы привлечения частных инвестиций в развитие припортовых станций за счет совершенствования структуры тарифа железных дорог.
EN: The problems of disproportion between railway infrastructure handling capacity and handling capacity of sea ports are considered. In article proposed to solve this problem through the development of
private port stations. It is usual way for North American and European transport systems. The analysis of transportation technology showed that starting and ending transportation operation and making up of unit
trains can be worked out on private sidings. The difference in the composition of railway services when starting and ending operations worked out on the mainline infrastructure and on the private sidings is
showed. The proposals of changing railway tariff system are given. Another proposals are connected with creating track capacity on the private sidings, that allow to make up unit-trains and allow to car interchange between mainline railway and private sidings in train regime. These steps create a competition in the part of
transportation market and allow to attract private investment for port stations development.
 
Date 2015-12-25T08:24:12Z
2015-12-25T08:24:12Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4378
 
Language uk
 
Publisher Український державний університет залізничного транспорту, Харків