Запис Детальніше

Correlation Theory of Casual Processes in Electrical Power Problems for Systems of Electric Transport

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Correlation Theory of Casual Processes in Electrical Power Problems for Systems of Electric Transport
Кореляційна теорія випадкових процесів в електроенергетичних задачах електричного транспорту
Корреляционная теория случайных процессов в электроэнергетических задачах систем электрического транспорта
 
Creator Kostin, Mykola O.
Kostin, Nickolai A.
Mishchenko, Tatyana M.
Shumikhina, Lyudmila
Костін, Микола Олександрович
Міщенко, Тетяна Миколаївна
Шуміхіна, Людмила
Костин, Николай Александрович
Мищенко, Татьяна Николаевна
Шумихина, Людмила
 
Subject method
correlation function
the power train
energy figures
voltage
current
power
casual process
метод
кореляційний теорія випадкових процесів
тягова мережа
енергетичні показники
напруга
струм
потужність
КЕЕ
КЕПЗ
корреляционная теория случайных процессов
тяговая сеть
энергетические показатели
напряжение
ток
мощность
 
Description Kostin, N. Correlation theory of casual processes in electrical power problems for systems of electric transport: [препринт] / N. Kostin, T. Mishchenko, L. Shumikhina // Computational Problems of Electrical Engineering (CPEE), 2015 : proceedings of the 16th International Workshop Сonference, September 2-5, 2015 (Kostryna, Trans-Carpathian region, Ukraine) / IEEE. — Lviv, 2015. — P. 84—87. — Режим доступу:
http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7333344&ranges=2014_2015_Year&searchWithin=%22Last%20Name%22:Kostin). Наводиться фрагмент тексту
EN: A new method is proposed for determining the energy indices in electric transport systems, based on the correlation theory of random processes. According to this method, the components of apparent power and power factor are expressed through correlation functions and mathematical expectations of investigated traction voltages and currents. Numerical calculations of active, reactive and apparent power as well as the ratio of reactive power for a traction substation feeder show that the method possesses high accuracy: the error is less than 2%.
UK: Запропоновано метод визначення енергетичних показників систем електричного транспорту, що базується на кореляційної теорії випадкових процесів. Згідно цього методу складові повної потужності і коефіцієнтів потужностей виражені через кореляційні функції і математичні очікування досліджених тягових напруг і струмів. Чисельними розрахунками активної, реактивної і повної потужностей, а також коефіцієнта реактивної потужності фідера тягової підстанції показано, що метод має високу точність: помилка не перевищує 2%.
RU: Предложен метод определения энергетических показателей систем электрического транспорта, базирующийся на корреляционной теории случайных процессов. Согласно этого метода составляющие полной мощности и коэффициентов мощностей выражены через корреляционные функции и математические ожидания исследованных тяговых напряжений и токов. Численными расчётами активной, реактивной и полной мощностей, а также коэффициента реактивной мощности фидера тяговой подстанции показано, что метод обладает высокой точностью: ошибка не превышает 2 %.
Dnipropetrovsk college of transport infrastructure, Dnipropetrovsk
 
Date 2016-01-15T07:53:56Z
2016-01-15T07:53:56Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4455
 
Language en
 
Publisher IEEE, Lviv