On Application of the Ground Effect for Highspeed Surface Vehicles
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
On Application of the Ground Effect for Highspeed Surface Vehicles
Про застосування впливу екранного ефекту для високошвидкісного наземного транспорту О применении влияния экранного эффекта для высокоскоростного наземного транспорта |
|
Creator |
Kravets, Viktor V.
Kravets, Vladimir V. Fedoriachenko, S. A. Кравець, Віктор Володимирович Кравець, Володимир Вікторович Кравец, Виктор Владимирович Кравец, Владимир Викторович |
|
Subject |
ground effect
screen effect concept driving efficiency energy consumption high-speed motion екранний ефект ефект екрана концепція ефективність водіння споживання енергії висока швидкість руху КБЖ экранный эффект эффект экрана концепция эффективность вождения потребление энергии высокая скорость движения |
|
Description |
Kravets, V. On Application of the Ground Effect for Highspeed Surface Vehicles / V. Kravets, V. Kravets, S. Fedoriachenko // Mechanics, Materials Science & Engineering. — 2016. — doi 10.13140/RG.2.1.1034.5365. — Access Mode: http://mmse.xyz/en/on-application-of-the-ground-effect-for-highspeed-surface-vehicles/ EN: The paper describes a new approach for driving efficiency estimation. Authors proposed a new approach to assess the energy consumption for vehicle, which are able to rich high speed. Also, there is proposed a new concept of vehicle, which technology based on the ground effect. The concept compounds the automotive and aircraft’s solutions in order to reach high driving speed, driving efficiency and low energy consumption per cargo unit. As a result, the defined performance indicators for the transport systems opens up the possibility to formulate and solve optimization problems of structural and parametric synthesis of new types of transport, provide the analytical tools to make informed decisions in the process of design and construction, provide an overall controlled evolution of transport systems. UK: У статті описується новий підхід до оцінки ефективності водіння. Авторами запропоновано новий підхід для оцінки споживання енергії для транспортного засобу, які знаходяться в стані багатою високій швидкості. Крім того, пропонується нова концепція транспортний засіб, який технологія заснована на ефекті заземлення. Концепція з'єднання автомобільної та повітряного судна рішення в щоб досягти високої швидкості руху, ефективності водіння і низьке споживання енергії на одиницю вантажу. В результаті, певний показники ефективності для транспортних систем відкриває можливість формулювати і вирішувати завдання оптимізації структурного і параметричного синтезу нових видів транспорту, надають аналітичні інструменти для прийняття обґрунтованих рішень в процесі проектування і будівництва, забезпечують загальну керовану еволюцію транспортних систем. RU: В статье описывается новый подход к оценке эффективности вождения. Авторами предложен новый поход для оценки потребления энергии для транспортного средства, которые находятся в состоянии богатой высокой скорости. Кроме того, предлагается новая концепция транспортное средство, которое технология основана на эффекте заземления. Концепция соединения автомобильной и воздушного судна решения в чтобы достичь высокой скорости движения, эффективности вождения и низкое потребление энергии на единицу груза. В результате, определенный показатели эффективности для транспортных систем открывает возможность формулировать и решать задачи оптимизации структурного и параметрического синтеза новых видов транспорта, предоставляют аналитические инструменты для принятия обоснованных решений в процессе проектирования и строительства, обеспечивают общую управляемую эволюцию транспортных систем. National Mining University, Ukraine Национальный горный университет |
|
Date |
2016-07-18T08:55:38Z
2016-07-18T08:55:38Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8798
http://mmse.xyz/en/on-application-of-the-ground-effect-for-highspeed-surface-vehicles/ |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Magnolithe GmbH, Sankt Lorenzen, Austria
|
|