Запис Детальніше

Оценка асимметрии рельсовой линии информационных частот тонального спектра

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оценка асимметрии рельсовой линии информационных частот тонального спектра
Оцінка асиметрії рейкової лінії інформаційних частот тонального спектра
Evaluation of Asymmetry of Railway Line, of Information Frequency of Tonal Spectrum
 
Creator Журавлев, Антон Юрьевич
Журавльов, Антон Юрійович
Zhuravlov, Anton Yu.
Zhuravlev, Anton Yu.
 
Subject асимметрия
рельсовая цепь
рельсовая линия
гармоника
тяговый ток
электромагнитное влияние
взаимная индуктивность
контактный провод
асиметрія
рейкове коло
рейкова лінія
гармоніка
тяговий струм
електромагнітний вплив
взаємна індуктивність
контактний провід
КАТЗ
asymmetry
track circuits
railway line
harmonic
traction current
electromagnetic interference
mutual inductance
contact wire
 
Description Журавлев, А. Ю. Оценка асимметрии рельсовой линии информационных частот
тонального спектра / А. Ю. Журавлев // Український державний університет залізничного транспорту : зб. наук. пр. УкрДУЗТ — Харків, 2016. — Вип. 159. — С. 24—32.
RU: В статье рассмотрена методика оценки асимметрии рельсовой линии, дополненной расчетами гармоник низкочастотного и тонального спектра с учетом сопротивлений рельсов и стальных рельсовых соединителей. Используемые уравнения учитывают взаимодействия трех цепей с распределенными параметрами, связанных взаимной индуктивностью: первый, второй рельс – земля и контактный провод – земля, каждая цепь
имеет собственную проводимость и удельное сопротивление току с частотой
рассчитываемой гармоники, цепи связаны взаимной индуктивностью и проводимостью по поверхности шпал. Оценка уровней гармоник важна для разработки защитных средств от помех в тяговой сети.
UK: У статті розглянуто методику оцінки асиметрії рейкової лінії, доповненої розрахунками гармонік низькочастотного і тонального спектра з урахуванням опорів рейок і сталевих рейкових з'єднувачів. Використовувані рівняння враховують взаємодії трьох кіл з розподіленими параметрами, пов'язаних взаємною індуктивністю: перша, друга рейка – земля і контактний провід – земля, кожне коло має власну провідність і питомий опір
струму з частотою гармоніки, яка розраховується, кола пов'язані взаємною індуктивністю і
провідністю по поверхні шпал. Оцінка рівнів гармонік важлива для розроблення захисних
засобів від перешкод у тяговій мережі.
EN: In this connection the estimation of levels of harmonics is conducted in the article, in a range
from low to the tonal frequencies applied in the rail chains of the systems of railway automatic and
teleautomatics. Reviewed methodology of decision of the problem - evaluation of track circuit,
asymmetry, supplemented with estimates of harmonic of low-frequency and tonal spectrum, taking
into account the resistances of rails and steel rail connectors. Equations for rating of harmonics of
current traction taking into account is the interaction of three circuits with distributed parameters
associated mutual induction: the first track - ground, the second track - ground and contact wire -
ground. Each chain "track - ground" has its own conductivity and resistivity current to the
frequency calculated harmonics, both chains are connected by mutual inductance and conductivity
on surface sleepers. Chain "contact wire - ground" has resistivity and connected with the tracks
mutual inductance. Assessment of levels of harmonics is important for the development of protective
equipment from interference made traction current, and ensure stable operations of the track
circuits and systems of railway automation and telemechanics in general.
 
Date 2016-07-21T07:34:03Z
2016-07-21T07:34:03Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8839
 
Publisher Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, Харків