Запис Детальніше

Зависимость мощности привода механизма передвижения от положения тележки

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Зависимость мощности привода механизма передвижения от положения тележки
Залежність потужності приводу механізму пересування від положення візка
Dependence of the Power Drive of the Mechanism Moves from the Position of the Truck
 
Creator Бондаренко, Леонид Николаевич
Довбня, Николай Петрович
Бобырь, Дмитрий Валерьевич
Бондаренко, Леонід Миколайович
Довбня, Микола Петрович
Бобирь, Дмитро Валерійович
Bondarenko, Leonid M.
Bondarenko, Leonid N.
Dovbnya, Mikola P.
Dovbnya, Nikolay P.
Bobyr, Dmytro V.
Bobyr, Dmitry V.
 
Subject мощность привода
коэффициент трения качения
потужність приводу
коефіцієнт тертя кочення
КЛ
the drive power
coefficient of rolling friction
 
Description Бондаренко, Л. Н. Зависимость мощности привода механизма передвижения от положения тележки / Л. Н. Бондаренко, Н. П. Довбня, Д. В. Бобырь // Проблеми трибології (Problems of Tribology). — 2015. — № 4. — С. 124—127.
RU: С использованием аналитических зависимостей для определения коэффициента трения качения, зависящего от величины полуширины пятна контакта между колесом и рельсом, определена аналитическая зависимость статического и динамического сопротивления передвижению на прямолинейном участке пути от положения тележки в пролете. Получено, что мощность двигателей, определенная предлагаемым способом примерно на 20 % выше, чем по существующим формулам. Доказано, что мощность привода тележки можно определять при ее положении в середине пролета, так как мощности одинаковы и при других положениях тележки в пролете.
UK: З використанням аналітичних залежностей для визначення коефіцієнта тертя кочення, що залежить від величини півширини плями контакту між колесом і рейкою, визначена аналітична залежність статичного і динамічного спротиву пересування на прямолінійній ділянці дороги від положення візка в прольоті. Отримано, що потужність двигунів, визначена пропонованим способом приблизно на 20% вище, ніж за існуючими формулами. Доведено, що потужність приводу візка можна визначати при її положенні в середині прольоту, так як потужності однакові і при інших положеннях візки в прольоті.
EN: Using the analytical dependence for determination of the coefficient of rolling friction, depending on the size of half width of the contact between wheel and rail, to find an analytical dependence of the static and dynamic resistance movement of the overhead crane on straight sections of the path from the position of truck in the span.
The proposed method of determining the engine power mechanisms of movement overhead cranes involves the use of the classical theory of Hertz contact deformation by definition and analysis, depending on the definition of Tabor rolling friction coefficient. Engine power, the inventive method is (for this example) is approximately 20 % higher than the existing formulas. When a truck with a load located in the middle of the span of their engine power is equal to the total value under other provisions of the truck, so the drive power can be determined at the position of truck in the middle of the span.
 
Date 2016-07-26T10:47:50Z
2016-07-26T10:47:50Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8881
 
Language ru
 
Publisher Хмельницкий национальный университет, Хмельницкий