Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов
Залежність ККД і маси роликопідшипника від кількості роликів Dependence of Efficiency and Weights from Roller Number of Rollers |
|
Creator |
Бондаренко, Леонид Николаевич
Довбня, Николай Петрович Бобырь, Дмитрий Валерьевич Шепотенко, Анатолий Петрович Бондаренко, Леонід Миколайович Довбня, Микола Петрович Бобирь, Дмитро Валерійович Шепотенко, Анатолій Петрович Bondarenko, Leonid M. Bondarenko, Leonid N. Dovbnya, Mikola P. Dovbnya, Nikolay P. Bobyr, Dmytro V. Bobyr, Dmitry V. Shepotenko, Anatolii P. |
|
Subject |
роликоподшипник
шарикоподшипник сопротивление качению колес количество роликов КПД подшипника роликопідшипник шарикопідшипник опір коченню коліс кількість роликів ККД підшипника КЛ roller bearings ball bearings the rolling resistance of the wheels the number of rollers the efficiency of the bearing |
|
Description |
Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов / Л. Н. Бондаренко, Н. П. Довбня, Д. В. Бобырь, А. П. Шепотенко // Проблеми трибології (Problems of Tribology). — 2016. — № 1. — С. 16—19.
RU: Получены аналитические зависимости для определения КПД роликовых подшипников в зависимости от количества роликов. Показано, что КПД шариковых и роликовых подшипников незначительно уменьшаются с увеличением количества роликов (шариков), масса роликоподшипника существенно уменьшается с увеличением количества роликов, а КПД роликового подшипника выше чем шарикового. UK: Отримано аналітичні залежності для визначення ККД роликових підшипників в залежності від кількості роликів. Показано, що ККД шарикових і роликових підшипників незначно зменшуються зі збільшенням кількості роликів (шариків), маса роликопідшипника істотно зменшується зі збільшенням кількості роликів, а ККД роликового підшипника вище ніж шарикового. EN: On the rolling resistance of the wheels and the friction in the bearings has to one of the main components of energy consumption of the rolling stock. For example, overhead cranes installed engine power mechanisms of movement is about 1/3 of the power on the rise. The primary source of reducing energy consumption for traction, as well as to reduce the engine power of the mechanisms of movement, is to improve the bearing in order to increase their efficiency. Analytically receive depending efficiency ball and roller bearings on the number of balls or rollers is hardly possible due to the absence of dependencies to determine the coefficient of rolling friction with the original line and point contacts. To determine the rolling resistance of the rollers on the inner and outer races is possible to find the coefficient of rolling friction most downloaded video using the then total load on the bearing. It is shown that the efficiency of ball and roller bearings slightly decrease with increasing number of rollers (balls), roller mass decreases significantly with the increase in the number of rollers, roller bearing and the efficiency is higher than the ball. |
|
Date |
2016-07-26T12:05:23Z
2016-07-26T12:05:23Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8883
|
|
Language |
ru
|
|
Publisher |
Хмельницкий национальный университет, Хмельницкий
|
|