Запис Детальніше

Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов
Залежність ККД і маси роликопідшипника від кількості роликів
Dependence of Efficiency and Weights from Roller Number of Rollers
 
Creator Бондаренко, Леонид Николаевич
Довбня, Николай Петрович
Бобырь, Дмитрий Валерьевич
Шепотенко, Анатолий Петрович
Бондаренко, Леонід Миколайович
Довбня, Микола Петрович
Бобирь, Дмитро Валерійович
Шепотенко, Анатолій Петрович
Bondarenko, Leonid M.
Bondarenko, Leonid N.
Dovbnya, Mikola P.
Dovbnya, Nikolay P.
Bobyr, Dmytro V.
Bobyr, Dmitry V.
Shepotenko, Anatolii P.
 
Subject роликоподшипник
шарикоподшипник
сопротивление качению колес
количество роликов
КПД подшипника
роликопідшипник
шарикопідшипник
опір коченню коліс
кількість роликів
ККД підшипника
КЛ
roller bearings
ball bearings
the rolling resistance of the wheels
the number of rollers
the efficiency of the bearing
 
Description Зависимость КПД и массы роликоподшипника от количества роликов / Л. Н. Бондаренко, Н. П. Довбня, Д. В. Бобырь, А. П. Шепотенко // Проблеми трибології (Problems of Tribology). — 2016. — № 1. — С. 16—19.
RU: Получены аналитические зависимости для определения КПД роликовых подшипников в зависимости от количества роликов. Показано, что КПД шариковых и роликовых подшипников незначительно уменьшаются с увеличением количества роликов (шариков), масса роликоподшипника существенно уменьшается с увеличением количества роликов, а КПД роликового подшипника выше чем шарикового.
UK: Отримано аналітичні залежності для визначення ККД роликових підшипників в залежності від кількості роликів. Показано, що ККД шарикових і роликових підшипників незначно зменшуються зі збільшенням кількості роликів (шариків), маса роликопідшипника істотно зменшується зі збільшенням кількості роликів, а ККД роликового підшипника вище ніж шарикового.
EN: On the rolling resistance of the wheels and the friction in the bearings has to one of the main components of energy
consumption of the rolling stock. For example, overhead cranes installed engine power mechanisms of movement is about
1/3 of the power on the rise. The primary source of reducing energy consumption for traction, as well as to reduce the engine power of the
mechanisms of movement, is to improve the bearing in order to increase their efficiency. Analytically receive depending efficiency ball and roller bearings on the number of balls or rollers is hardly possible
due to the absence of dependencies to determine the coefficient of rolling friction with the original line and point contacts. To determine the rolling resistance of the rollers on the inner and outer races is possible to find the coefficient of rolling friction most downloaded video using the then total load on the bearing. It is shown that the efficiency of ball and roller bearings slightly decrease with increasing number of rollers (balls), roller mass decreases significantly with the increase in the number of rollers, roller bearing and the efficiency is higher than
the ball.
 
Date 2016-07-26T12:05:23Z
2016-07-26T12:05:23Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8883
 
Language ru
 
Publisher Хмельницкий национальный университет, Хмельницкий