Automated Measurement of Parameters of Track Circuits
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Automated Measurement of Parameters of Track Circuits
Автоматизоване вимірювання параметрів рейкових кіл Автоматизированное измерение параметров рельсовых цепей |
|
Creator |
Serdiuk, Tetiana M.
Serdyuk, Tatyana N. Сердюк, Тетяна Миколаївна Сердюк, Татьяна Николаевна |
|
Subject |
track circuit
parameters of code current parameters of track circuit electromotive force рейкове коло параметри кодового струму параметри рейкового кола електрорушійна сила КАТЗ рельсовая цепь параметры кодового тока параметры рельсовой цепи электродвижущая сила |
|
Description |
Serdiuk, T. M. Automated measurement of parameters of track circuits / T. M. Serdiuk // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. — 2015. — № 10. — P. 45—52.
EN: The method of measuring the parameters of track circuits (a time and amplitude parameters of code current, flowing in rail lines, an input impedance of the track circuit, a characteristic impedance, a propagation constant) is considered in this paper. The algorithms of definition of parameters of track circuit (ТС) are elaborated. As a result, the develop hardware-software apparatuses allows you to define by the EMF induced in the two receiving coils separately, the following quantities: the magnitude of the code current for the entire length of the track circuit, the duration of the pulses and pauses for all parcels of code, determine the type of code signal and the type of code track transmitter, coordinate, the length of the TC, serviceability of insulating junctions and electrical connectors. The results of measurements of EMF induced in each of the receiving coils apart, the spectral composition of the noise occurring in the traction network, and harmonic amplitude and impulse noise, the causes of noise in the rail network can be revealed. Algorithm for checking the status of the track circuit involves determining the state of the track circuit and it is carried out on the current curve of the locomotive signalling depending on the coordinates obtained from the measurements. Underestimated the value of ALS current compared with the calculated value indicates an undervalued ballast resistance. The test of offered measuring apparatuses were executed on the Pridneprovsky railway. UK: В статті розглянуто метод вимірювання параметрів рейкових кіл: часових і амплітудних параметрів кодового струму, що протікає в рейкових лініях, вхідний опір рейкового кола, хвильовий опір, коефіцієнт поширення хвилі. Розроблено алгоритми визначення параметрів рейкового кола (РК). Практичним результатом є розроблений апаратно-програмний пристрій, що дозволяє визначити за допомогою електрорушійної сили, індукованої в кожній з двох прийомних котушок локомотива, такі величини: величина (амплітуда) кодового струму по всій довжині рейкового кола, тривалість імпульсів і пауз для всіх кодових ділянок, тип кодового сигналу і тип кодового колійного трансмітера (КПТ), координати, довжина рейкового кола, справність ізолюючих стиків і електричних з'єднувачів. Також можуть бути визначені за результатами вимірювань ЕРС, наведені в кожній з прийомних котушок, спектральний склад завад (як гармонійних, так і імпульсних завад), що виникають в тягової мережі, і їх причини. Алгоритм перевірки стану рейкового кола включає в себе визначення параметрів рейкового кола і здійснюється за кривою струму локомотивного сигналізації в залежності від координати , отриманого в результаті вимірів. Незначна зміна струму АЛС по довжині РК в порівнянні з розрахунковим значенням вказує на занижене опір баласту. Випробування за допомогою запропонованого вимірювального засобу були виконані на Придніпровській залізниці. RU: В статье рассмотрен метод измерения параметров рельсовых цепей: временных и амплитудных параметров кодового тока, протекающего в рельсовых линиях, входное сопротивление рельсовой цепи, волновое сопротивление, коэффициент распространения волны. Разработаны алгоритмы определения параметров рельсовой цепи (РЦ). Практическим результатом является разработанное аппаратно-программное устройство, которое позволяет определить с помощью электродвижущей силы, индуцированной в каждой из двух приемных катушек локомотива, следующие величины: величина (амплитуда) кодового тока по всей длине рельсовой цепи, длительность импульсов и пауз для всех кодовых участков, тип кодового сигнала и тип кодового путевого трансмиттера (КПТ), координаты, длина рельсовой цепи, исправность изолирующих стыков и электрических соединителей. Также могут быть определены по результатам измерений ЭДС, наведенных в каждой из приемных катушек, спектральный состав помех(как гармонических, так и импульсных помех), возникающих в тяговой сети, и их причины. Алгоритм проверки состояния рельсовой цепи включает в себя определение параметров рельсовой цепи и осуществляется по кривой тока локомотивного сигнализации в зависимости от координаты , полученной в результате измерений. Незначительное изменение тока АЛС по длине РЦ в сравнении с расчетным значением указывает на заниженное сопротивление балласта. Испытание предлагаемых измерительных средств были выполнены на Приднепровской железной дороге. |
|
Date |
2016-08-09T11:23:56Z
2016-08-09T11:23:56Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8927
http://ecsrt.diit.edu.ua/article/view/73854/pdf_89 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
|
|